Sjove oplevelser i løbeskoene

Hvis du også løber, så vil du næppe modsige mig, når jeg siger, at man bare får utrolig mange gode oplevelser i løbeskoene! Mange af dem her får man i form a personlige sejre, nye oplevelser til løb, sammen med løbekammerater til træninger osv… Men når man løber afsted helt selv, så får man også nogle af de rigtig gode oplevelser! Og det er tit nogle af de lidt uventede… og i hvert fald i min situation lidt skæve oplevelser.

Når det er mig selv, der er anledningen til de sjove episoder

Så står jeg da også selv for nogle af de sjove oplevelser indimellem. For nyligt lavede jeg nærmest en lille “hvor-er- jeg-glad-for-at-se-dig-dans” da jeg mødte en af mine venner nede ved Sortedamssøen – sikkert til stor morskab for alle andre;) Så snakker jeg også lidt med mig selv nogen gange… hvis jeg træder forkert eller lignende, ja så sker det, at jeg bander som en havnearbejder, indtil det går op for mig, at jeg faktisk befinder mig ude i den virkelige verden med mennesker omkring mig, hvorefter jeg så kan løbe videre smågrinende over hvor tosset det nok har lydt.

Fulde mennesker og hvem der ellers gør mine løbeture lidt sjovere

Nogle af de sjove oplevelser jeg har haft tæller de her fulde mennesker på vej hjem fra byen lørdag morgen klokken tidligt. Folk der giver et godt grin, fordi de snakker med sig selv, falder i søvn på vejen, utrolig gerne vil snakke med en eller bare er fulde på den der meget tydelige måde. Senest har jeg mødt en ung og meget fuld student der gik nede ved søerne og tydeligvis bare burde være taget hjem. Så er der dem der hepper på en når man løber. I starten var jeg meget forundret over det og blev altid meget overrasket – men nu er jeg selv blevet sådan en der sagtens kunne finde på at heppe på andre, så det giver bare et stort smil retur, når der er nogen der skal heppe på en🙂

Men inden for den sidste uge har jeg faktisk haft to oplevelser, som uden tvivl slår alle de andre. Den første fordi, den bare var alt for morsom, og den anden fordi den gjorde mig så glad. I sidste weekend blev jeg på min løbetur inviteret ud! Jeg havde ikke løbet særligt længe, da jeg følte at der måske var en der løb lige bag mig. Og et “hey” gjorde da at jeg slet ikke var i tvivl. Da jeg fik vendt mig om, var jeg allerede der fuldstændig flad af grin over manden der tydeligvis havde spurtet efter mig i noget der absolut ikke var løbetøj😉 Historien førte også på facebook til mange kommentarer, og var tydeligvis ikke kun sjov for mig. Til nysgerrige kan jeg imidlertid meddele at det hverken blev til running sushi eller mere udvikling i denne korte speed-dating oplevelse😉 Men det var for sjovt….. så lad det hermed være en opfordring til alle der mangler en date og trænger til et godt grin😉

Den anden gode oplevelse kom i dag. På de sidste 100 meter mod mit hjem møder jeg en ældre dame som siger til mig “Jeg blev så inspireret, da jeg så dig. Så nu går jeg bare der hvor jeg skal hen i stedet for at gå op og tage bussen”. Sådan en kommentar bliver man jo bare glad for🙂

Skriv et svar

