Kom så ind i kampen….. nu!

Ah ja altså.. jeg ved det godt – der er sgu gået lidt ynk i den for mig for nyligt. Hvad der er mere tankevækkende er også, at selvom jeg dog har ændret min træning, så den er mere varieret (og dog, da jeg kun træner løb og diverse crossfit/funktional træning inspireret øveser), ja så har kilometer antallet fået sneget sig opad igen! Selvom jeg bilder mig ind, at jeg varierer træningen mere med mine øvelser og da også har haft en høj-intensitets træningspas om ugen, så er jeg lidt ved at falde tilbage i det gamle spor! Det er også på tide at komme videre fra diverse undskyldninger. Faktum er måske nok at jeg har mindre tid – ikke at jeg ingen tid har!😉 (tiden bliver først knap, når jeg skal bruge timer på at overbevise mig selv om at jeg skal træne😉 )

Og ja fokus på at få forbedret min 5 km tid er dermed røget helt og aldeles i baggrunden i takt med at jeg har nærmet mig de gamle træningsmønstre igen! Men nu har jeg givet mig selv et ordentlig los bagi og har besluttet, at det er nu der skal ske noget! Slut-august stiller jeg op til et 5 km løb, og her skal jeg løbe under 24 minutter! I tænker måske, at slut-august er lige rundt om hjørnet, og at det er begrænset hvad jeg kan gøre ved konditionen på den tid. Det er helt og aldeles korrekt – men lige pt tror jeg sagtens konditionen er til det – derimod er hovedet slet ikke med på det!

Så strategien er at træne endnu mere varieret og endnu mere intensitivt! Jeg løb i går en progressiv løbetur, hvor jeg øgede hastigheden for hver 1500 meter. Jeg løb på løbebånd, da den der hjerne slet ikke var med på det, og da jeg på et løbebånd trods alt ikke kan sænke tempoet uden at trykke på knappen – og der er jeg altså alligevel stædig! 1500 meter blev til sidst løbet med hastigheden 4.37 min/km – og det skete uden problemer! Det gik faktisk så smertefrit, at jeg ikke kunne holde mig fra en omgang 10-20-30 træning omkring sortedamssøen i morges, og nogle trappeintervaller og en god omgang styrketræning i Østre Anlæg i eftermiddags – og så skal jeg til gengæld også nok lige skrue ned for intensiteten i morgen😉

Så nu lover jeg til gengæld at der kommer til at ske lidt på bloggen, og hvis jeg bliver for doven og endomondo afslører at jeg bare løber langsomme-slave-ture, eller hvis der bliver alt for stille herinde (et udtryk for dåårlig samvittighed), så er i velkomne til at sparke til mig med en kommentar enten her eller på facebook!

(og hey – så har jeg opdaget at Østre Anlæg er et total løber-paradis! Jeg bor 100 meter fra parken og havde fået generaliseret lige rigeligt omkring de Københavnske parker og dermed dømt den som røvsyg! Det var dumt og en fejl! Super lækkert sted med gode muligheder for en masse trappeløb og begynder trail-look-alike-løb, som jeg har skide godt af, nu hvor knæet skal trænes op igen, og bliver bedre end nogensinde… Så hvis i ser nogen trille rundt derinde, eller løbe rundt med jord over det hele, så er det bare mig😉 )

Skriv et svar

