Så er planen klar..

Den store plan
Pulsen skal op, der skal tempo på, og så skal kilometertallet ned – eller i hvert fald holdes i ro!

Det er kort sagt det planen går ud på! Planen er dog også blevet udspecificeret lidt mere, så der er noget der reelt ligner et program – men dog et program der ikke er super fast – bl.a. fordi der er flere faktorer der hurtigt kan ændre sig for mig pt, ligesom jeg sætter min lidt til at AK73 torsdagstræningen gør det ud for mit ene interval-træningspas.

Planen er at holde løbetræningen til 5 dage om ugen, og så forsøge at få indført hele 3 kvalitetstræningspas. Da jeg indtil nu kun har haft 1 kvalitetstræningspas om ugen (det er det jeg kalder de pas hvor jeg enten løber tempo, progressivt eller interval af den ene eller anden art) kan det måske synes lidt voldsomt. Derfor handler det selvfølgelig også om hele tiden at mærke efter, og så skal det også siges, at de ikke alle bliver killer-træninger. Først og fremmest vil mine progressive ture her i starten primært udfordre mig mentalt og derfor slår de mig formentligt ikke helt ud, og derudover er det væsentligt at nævne, at jeg også kalder tempoleg i Østre Anlæg med trappetræning for kvalitetstræning, selvom det “hårde” i starten ikke behøver tage mere end 10-15 min.

Det står netop også højt på huskelisten at jeg skal huske variation! Derfor sætter jeg dels min lid til at AK73 træningen sørger for en del af del, ligesom jeg selv vil mikse med lidt forskelligt. Delmålet 5 km på 24 minutter kunne sagtens komme til at blive forsøgt nået den 21. august på kastellet, men jeg holder stadig flere muligheder åbne. Planen er umiddelbart at gå efter de 23 minutter en måneds tid efter – men lad mig lige nå de 24 først og se hvad der er realistisk😉

Ugens træning indtil nu
Allerede i den her uge har jeg trænet efter min plan. Det er mandag morgen blevet til en omgang 10-20-30 træning og om eftermiddagen til noget trappeløb mv, onsdag en slow-tur på kryds og tværs rundt om hvor jeg bor (jeg havde det ikke særlig godt og ville ikke så langt væk hjemmefra – indrømmet, jeg skulle bare have droppet den tur!) og i dag endnu en omgang 10-20-30! Her kan man så allerede undre sig over det jeg sagde med variation – men dagens træning blev gennemført som træner for et par Ernst & Young medarbejdere, og i den situation handler det jo så ikke om ens egen træning, men netop om at lave en god træning for dem man skal træne – og det føler jeg at jeg levede op til med dagens træning:)

Onsdagens rute, hvor jeg løb et fint to-strenget edderkoppespind (og her skulle jeg så prale med hvad jeg lærte på Zoologisk museum om hvad de to forskellige typer edderkoppespind hedder – men jeg har desværre glemt det…)

I morgen skal pulsen op på en helt anden måde – men mere om det i morgen eller i weekenden😉 Lørdag skal der trænes i Brønshøj og søndag står den på noget kvalitet igen….

Så jeg føler jeg er kommet godt i gang. Det kan godt mærkes i benene og fødderne at belastningen er lidt anderledes nu, men det er nu egentlig også bare lidt dejligt, fordi det samtidig er følelsen af, at jeg begynder at rykke mig lidt igen og ikke længere bare træner og træner uden egentlig at komme nogen vegne🙂

Skriv et svar

