Når variationen tager helt nye højder

Selvom dagen bød på lidt transportløb og lidt coretræning, så var det sent i eftermiddags, at det var tid til at kaste sig over den “træning” jeg havde set mest frem til!

Spring ud i det……
Og dagens alternative indslag foregik i luften og bestod af et styk tandem-faldskærmsudspring! Fra 4000 meter (gps uret siger faktisk 4200 meter) sprang jeg ud på maven af tandenmaster Jacob fra Aversi Faldskærms Club. Og hvor var det dog bare fedt! Det kan absolut anbefales!

Som den løbenørd jeg er, havde jeg jo udstyret mig selv med GPS-ur og pulsmåler, og turen er da også blevet analyseret. Jeg var særligt spændt på hvor meget pulsen steg under springen, og selvom jeg tog det utroligt roligt, så steg den da også. Den toppede på 161 da vi sprang ud, hvorefter den faldt igen helt ned til 111 før vi landede. Turen bestod af et lille minut i frit fald! TOTAL SEJT! hvorefter skærmen blev udløst og vi så svævede langsomt og roligt nedad, mens udsigten blev nydt, og jeg prøvede at styre lidt, inden vi til sidst landede sikkert.

Flot flyvende…
Foto: Henrik Bendix

Hvorfor nu faldskærmsudspring…
Kort sagt så har jeg egentlig altid gernet ville springe i faldskærm, men jeg har aldrig rigtig taget mig af det, og imens er tiden jo bare gået. Derfor var det en nem beslutning, da jeg for en uges tid siden pludselig igen fik vækket ideen. Få dage efter var der fundet et sted, og efter et par mails og opkald var tiden booket, og i dag var så dagen.

Men at jeg gør det netop nu, er også fordi at jeg har taget nogle beslutninger i mit liv om blandt andet at være bedre til at gøre de ting, jeg gerne vil, og om generelt at handle i stedet for at stå og se til og lige se tiden lidt an. Så jeg tænkte, at det var et fint symbol for mig på, at jeg nu for alvor gør noget ved nogle ting🙂 Samtidig så var det jo også en udfordring af mig selv – lidt ligesom jeg udfordrer mig selv via løb. Jeg var meget spændt på hvordan jeg ville tage det, og særligt da jeg på intet tidspunkt var nervøs. Faktisk var det hele vejen en stor positiv oplevelse – for der opstod ingen panik eller det der ligner. Jeg fik et kæmpe rush da vi steg ud af maskinen og sprang, men det gør alle mennesker nok🙂

Så nu føler jeg mig sgu lidt sej og rimelig uovervindelig! Det var fandens fedt, og det er bestemt ikke sidste gang jeg har gjort det!

…. og til jer derude som synes det lyder lidt spændende – bare afsted med jer! Det er for fedt!!

Foto: Henrik Bendix

One thought on “Når variationen tager helt nye højder

Skriv et svar

