Så er jeg også godt i gang med styrke- og push-up træningen igen

Da agurketiden toppede for mig stod det altså særligt sløjt til med min styrketræning og push-up træning, og faktisk skete der ikke det store på den front – udover core og funktionel træning, som selvfølgelig heller ikke skal undervurderes.

Styrketræning og stive stænger
Men kroppen fortalte i hvert fald meget tydeligt, at det ikke helt havde været det samme. Jeg havde kort sagt utroligt ondt i et par dage. Mine skuldre var særligt ramte, og venstre arm måtte ligefrem aflastes, hvis der skulle løftes noget op over hovedhøjde:/ Men allerede nu er det meget meget bedre! Det vil sige, at det er meget bedre for overkroppen. Benene har jeg trænet meget skånsomt de første par gange – fordi de bare kan gøre så fandens ondt efter en pause…. Jeg glemte det imidlertid i går, hvilket har resulteret i meget meget stive og ømme stænger i dag! Men men men – det vigtige er at jeg er i gang igen!

Op på hesten igen…. og i gang med de dersens push-ups!
Der hvor det for alvor er stået sløvt til er på push-up fronten. For vel nærmest 1½ måned siden begyndte jeg at have rigtig rigtig svært ved at følge med. Jeg kæmpede lidt i starten og gav så ganske enkelt lidt op! Blev måske lidt tøsefornærmet og lod i hvert fald push-up challenge være push-up challenge – og dermed ikke noget der vedrørte mig! Efter en 3 ugers pause har jeg fået mod på at tage fat igen (jeg VIL ikke give op!). Og i går lykkedes det mig igen for første gang i nok nærmest 2 måneder at gennemføre et træningspas korrekt. Jeg kæmper stadig løs på uge 5 (som efterhånden har våret i 10 uger….!), men jeg har trods alt fået kæmpet mig op på højeste level og som sagt gennemførte jeg i går en træning bestående af 185 push-ups (bestående af følgende sæt 2×19, 2×22, 2×18, 22, 45).

Sejren var ikke blot at gennemføre, men ligeså meget at opleve synet sløres gevaldigt ved 35 i sidste sæt og så alligevel gennemføre alle 45! Den vigtigste forskel fra tidligere er at jeg nu maks træner push-ups to gange om ugen, mod tidligere 3! Det andet er simpethen for hårdt, og jeg tror 2 træninger er vejen frem, hvis jeg skal komme nærmere de 100 push-ups🙂

Og selvom der måske nok stadig er langt til de 100 push-ups, så kan jeg glæde mig over at jeg på nuværende tidspunkt har lavet meget tæt på 3500 push-ups siden jeg begyndte min challenge🙂

Skriv et svar

