Tempotræningen virker!!

4.28 min/km
Så er der sgu allerede kommet lidt tempo på mig! Gårsdagens tempoløb bestod af 3 km. Planen var at de skulle foregå i tempoet 4.40 min/km, men det var utroligt svært for mig at vurdere tempoet, så faktisk endte jeg med at løbe de 3 km med en gennemsnitshastighed på 4.28 min/km! Hvilket absolut var både en overraskelse, men også noget af en sejr. Det skal dog siges, at de sidste 500 meter var hårde, og jeg ville derfor heller ikke kunne have holdt tempoet meget længere, men jeg tror bestemt det er realistisk at løbe 5 km på 24 minutter allerede nu. Faktisk bør jeg nok nærmere gå efter de 23 minutter allerede her i august – men det ser vi lige på😉

Dataene for pulsen afslørede også så ganske klart hvorfor de sidste 500 var hårde – pulsen steg nemlig her fra de 195 op og lå mellem 197-198 (min maxpuls ligger på 206-207 stykker), og det er tydeligvis for meget for mig, hvis jeg skal løbe mere end et par minutter i tempoet.

Søndagens tempotur med en god høj puls🙂

Løbeklubtræning i Østre Anlæg
Søndagens succes blev i dag fulgt op af en omgang bakke/trappe/tempo-træning i Østre Anlæg med løbeklubben på facebook. Vi var 4 mand, som gik til den. Der blev løbet tempoleg op og ned af bakker og trapper og på og udenfor stierne, og så tog vi også en portion bakkespurter og trappespurter, inden vi lige smed os i planken for lige at få coren med også🙂 Det var hårdt, men fedt. Særligt tempolegen er hård for mig, men netop super fed fordi vi løb to og to, og ens makker lige får presset en på tidspunkter, hvor man bare ville slappe af, hvis man løb selv.

Så nu slappes der af i sofaen med god samvittighed efter et par rigtig gode træningspas:) Og så tænkes der lige lidt over hvad en meget spændende uge kommer til af byde på!🙂

3 thoughts on “Tempotræningen virker!!

    • Jeg har jo selv været lidt ramt af løberknæ – selvom det jo reelt ikke er i knæet at skaden sidder. Men jeg vil sige generelt, at du skal kunne løbe uden smerter i roligt tempo før du begynder på tempo/intervaltræning, som netop er kvalitetstræningspas og derfor er hårdere for kroppen. Og så start roligt ud! Jeg startede på kun en gang om ugen og har stille og roligt trappet det op til nu 2-3 gange om ugen. Held og lykke med det🙂

Skriv et svar

