Challenge Copenhagen

I dag stod den på hepning til Challenge Copenhagen – noget jeg havde planlagt for lang tid siden. Jeg havde imidlertid glemt at planlægge detaljerne, så da jeg tidligere på ugen stod med en aftale lørdag aften og samtidig fandt ud af, at jeg skulle afsted hjemmefra klokken 6.00 søndag morgen, ja så var jeg ikke ligefrem stolt af min planlægning.

Med 5 timers søvn begav jeg mig afsted mod Amager strandpark i morges, hvor jeg mødtes med nogle løbevenner til hepning under svømningen. Det var en noget anden oplevelse end til Øresund triathlon, fordi man her kommer helt tæt på svømmerne fordi du svømmer under broerne hvor man kan se dem fra, og ikke mindst fordi der var så enormt mange mennesker i vandet samtidig! Pro feltet farede afsted, mens der i de øvrige grupper naturligt nok var en større bredde, og dermed også var plads til brystsvømmere og svømmere der havde tid til at snakke til os heppere.

Svømmere ved Amager Strandpark

Efter svømningen heppede vi mens de cyklede mod byen for at komme ud på den laaaange cykeltur! Jeg må indrømme, at jeg var en smule mat på det her tidspunkt, så jeg var ganske tilfreds med, at jeg havde planlagt ikke at tage nordpå for at heppe mens de var på cykelruten! I stedet tog jeg min trætte krop og stive stænger (fanden tage de der tabata intervaller med squat og lunges altså!) og begav mig i lunte-løb hjemad, hvor den stod på bad og en tur i dynerne! 1½ time senere var det tid til at stå op og komme mod Christiansborg, hvor de andre også var taget ind, og hvor vi først heppede ved skiftezonen og senere ved Christiansborg. Og det var absolut dagens højdepunkt at heppe derinde (muligvis hjulpet godt på vej af, at jeg nu var lidt mere vågen)! Der var mange mennesker, en super fed stemning og løbere der hele tiden løb forbi! Der var store og små, hurtige og langsomme, rutinerede og førstegang-jernmænd og de var bare alle sammen super seje! Det var tydeligt at de stort set alle havde deres kampe, men hvor var det sejt at se – der er ikke meget andet at sige end RESPEKT til dem alle!

Kort sagt var det en super fantastisk dag, og det var en fed oplevelse! Jeg må indrømme, at tankerne om selv at prøve kræfter med det igen har været oppe at vende, og de praktiske ting begynder såmænd at falde på plads, så jeg kan blive medlem af en triathlonklub. så mon ikke jeg i hvert fald kommer i gang med noget mere varieret træning i løbet af efteråret…

Skriv et svar

