Bye bye til Cph og Ph.d – og hej hej til Kalundborg og masser af nye udfordringer

Så er det tid til en af de store og mere alvorlige blogge! Project X er nemlig nået til enden. I sidste uge fik jeg den glædelige nyhed, og nu er den også så officiel, at jeg kan melde den ud til jer, der følger med her på bloggen.

Jeg har nemlig fået et nyt job!
Og jeg er så glad! Simpelthen så helt og aldeles næsten ubeskriveligt glad. Tanken om nyt job har spøgt inde i hovedet længe, men der skulle altså en vis mængde overvejelser til før jeg var klar til at træffe beslutningen. For nogle måneder siden blev den imidlertid taget og herefter er der gået nogle måneder med fuld knald på jobsøgningen. Jeg gik til opgaven med en forventning om at det blev svært, men alt er gået så meget over forventning! Ferietiden var noget af det der kom mest i vejen, men til sidst faldt det hele altså på plads, og jeg fik tilbudt stillingen som kemiker hos Novo Nordisk i Kalundborg.

Kalundborg?!?!?
Flere af jer tænker nok ”Kalundborg – har du fået en hjerneblødning eller hvad foregår der?!?”. Og jeg kan sagtens følge jer, eller det vil sige, at det kunne jeg. For i hele den her proces har jeg jo stillet mig selv en hel masse spørgsmål omkring hvad der er vigtigt for mig, hvad jeg gerne vil og meget meget mere… og kort fortalt, det her er faktisk lige hvad jeg vil! Okay, jeg så gerne at Novo flyttede hele sitet til København, så jeg ikke skulle flytte og lave om i så mange ting i mit liv, meeeen det bliver vist et scenarie jeg må nøjes med at drømme om😉 Og faktisk betyder det heller ikke så meget – jeg får opfyldt rigtig mange andre ønsker, og derfor glæder jeg mig bare så helt fantastisk meget til den 1. oktober, hvor jeg forhåbentligt har fået base i Kalundborg og begynder på mit nye job.

Ja, selvfølgelig bliver det da også hårdt! For jeg vil da savne alle de mennesker som jeg igennem de sidste 3 år har lært at kende her i Kbh, og som jeg ser og har kontakt med i hverdagen, og som jeg altså kommer til at se mindre til. Jeg vil savne Parkrun, savne at løbe med alle de folk jeg har lært at kende i kbh, savne træningssamlinger og socialløb med løbeklubben på facebook, savne eftermiddags-te-dates med veninderne, savne min kæreste, jeg er måske blevet så meget en Østerbro’er, at jeg nok endda vil savne Østerbro (selvom jeg i starten syntes det var et ufatteligt kedeligt sted..), jeg vil endda savne at løbe rundt om søerne, men i særdeleshed vil jeg nu nok savne Utterslev Mose….. men hey – jeg vil elske at udforske Kalundborg, elske naturen (Utterslev Mose blegner nok ret hurtigt i forhold til hvad jeg kan finde i Kalundbrog-området), elske at skulle møde en masse nye skønne mennesker, elske at få udvidet mit løbernetværk, elske at få sat gang i min svømmekarriere (det er jo så her at den der tri-klub, som jeg nævnte i mit indlæg i går kommer ind i billedet). Men ikke mindst vil jeg elsker at komme i gang med mit nye job!
Kort sagt – der er muligvis masser af begrænsninger, men jeg har fokus på mulighederne – og jeg ser masser af dem!🙂

Og hey, så er Kalundborg jo heller ikke længere væk – det er bare bestemt ikke en pendlerdistance, der passer til mit temperament, og derfor skal basen fremover hedde Kalundborg! (Hvis der er nogen der har fif til boligsøgning i Kalundborg eller har nogle kontakter – så sig endelig til😉 )

De første skridt
Inden jeg for et par måneder nåede til beslutningen om at søge job, har der gået måneder med tanker og overvejelser! Det der har været værst for mig, i forbindelse med at tage beslutningen, var tanken om hvad andre ville tænke! Jeg hader at det er sådan, da jeg gerne vil gå mine veje og ikke gøre hvad der forventes eller hvad andre ønsker, hvis det inderst inde ikke er det jeg vil. Men der er nok andre der kan nikke genkendende til, at man har det med at tænke over hvad omgivelserne tænker og forventer. Selvom det tog tid, kan jeg dog i dag glæde mig over, at jeg tog den (for mig) rigtige beslutning.

At droppe ph.d’en – en ph.d som mange ville gøre meget for at få fingrene i, og som er noget af det der står øverst på manges ønskeliste – har simpelthen været det rigtige for mig! Og jeg kunne ikke være meget gladere lige pt! Samtidig er min tvivl og bekymringer blevet gjort så meget til skamme! Jeg har fået så meget positiv feedback, at jeg slet ikke kunne have forestillet mig noget lignende!

Under mit første besøg i Kalundborg følte min indre jyde sig pludselig utroligt meget hjemme😉

Så fremover får bloggen et pift af noget ikke-træningsrelevant – nemlig lidt om flytning til kalundborg og senere om tilværelsen i byen. Og kom så i øvrigt frisk med fif om byen, naturen, løbermiljøet – ja alt hvad der skulle være interessant i området🙂

Og en sidste ting. Da første arbejdsdag bliver dagen efter Berlin maraton, så er beslutningen omkring min deltagelse i Berlin Marathon pludselig blevet meget nem at tage – jeg deltager ikke, men lader op til første arbejdsdag i stedet🙂

Og en allersidste ting – tak til dem der har hjulpet mig! Om det har været med en snak, at lytte til min brok, opmuntrende ord, hjælp til ansøgning eller samtale, spørgsmål til det ene eller det andet, med billede til CV’et, kritiske spørgsmål og meget mere… Mange af jer har sikkert slet ikke vidst i har hjulpet mig videre til næste kapitel i mit liv, men i har alle været en kæmpe kæmpe hjælp! OG TAK IGEN!

3 thoughts on “Bye bye til Cph og Ph.d – og hej hej til Kalundborg og masser af nye udfordringer

  1. Hejsa

    Velkommen i Kalundborg.
    Vores Løbeklub 5 Tårns Motion står åben for din deltagelse – se http://www.5taarnsmotion.dk. Der findes også en triklub – http://www.k-tri.dk/ eller sågar terrænløbsklub – https://www.facebook.com/YourChoiceLobeklub4400 (og yderligere en løbeklub KIF).

    Bolig: Prøv at kontakte en af vore medlemmer Bent Kristensen på bent.kristensen.90@facebook.com

    Undertegnede kan du finde på https://www.facebook.com/aage.christensen.14

    mvh
    Aage

    P.S. Min kone er ligeledes kemiker på NOVO

  2. Tak Bubby🙂

    Og også tak til dig Aage for din kommentar med nogle interessante links🙂 Det er netop 5 Tårns Motion jeg har haft kig på, så jeg tror godt jeg kan garantere at jeg kigger forbi indenfor et par måneder🙂 Jeg vil prøve at kontakte Bent. Tusind tak for hjælpen🙂

Skriv et svar

