22.15!!!!!!!

Jeg fatter ikke tiden….
Dagens 5 km blev som sagt løbet til Kastelløbet. Starskuddet lød klokken 18.30, og jeg var klar! Klar og spændt! Egentlig ikke nervøs, men meget spændt på hvad kroppen nu egentlig kunne, og om den der hoftebøjer ville brokke sig.

Starten gik og jeg kom hurtigt til at ligge blandt de 15 forreste. De første par km gik ud ad langelinie og retur til kastellet. Tempoet var højt fra min side, og jeg måtte lige dæmpe det et par gange! Men det føltes egentlig meget fint. En styrtende løber foran mig fik mig et kort øjeblik til at miste fokus på langelinie, men hun kom heldigvis op og var okay, selvom hun (som hun selv sagde) røg helt ud af rytmen… Jeg overhalede hende herefter og strøg videre…. Allerede her havde jeg faktisk hæftet mig på en anden løber – Hanne, som jeg ikke kender, men som havde navn på trøjen! Hun løb lige i det tempo jeg godt gad holde hele vejen! Hun var noget mere overskudsagtig, vinkede og snakkede med vejviseren! Jeg holdt bare min mund og løb, og prøvede at tage den med ro og samtidig holde tempo. Første km fløj afsted på 4.29, nummer 2 og 3 røg på 4.23, og så var jeg igen nede på 4.29 på den fjerde! Her var vi igen oppe på volden på kastellet! Den sidste bakke var hård! Men op kom jeg, og jeg hang stadig lige bag Hanne. Vi havde hele vejen igennem overhalet folk, og var efterhånden langt oppe fornemmede jeg – uden at ane andet end at jeg var i top 10.

Sidste km var hård, men så alligevel ikke så hård som forventet. 600 meter før mål overhaler jeg Hanne og en anden løber, og 100 meter efter tænker jeg bare FUCK! Det var dumt!! Men jeg holdt dem bag mig, og på de sidste 100 meter præsterede jeg at sætte en god spurt ind! Jeg fløj over målstregen – og til jorden! Træt, glad, overrasket, overvældet…. det var bare fucking fedt! Men jeg fattede da slet ikke det var gået så godt, og fattede slet ikke at jeg havde lavet en ny fantastisk PB! Jeg var ikke bare nået under 23 minutter – jeg var fandens tæt på 22! 22.15 blev tiden….. og ja, næste mål må selvfølgelig være de 22!

Jeg fatter slet ikke timingen
Alt i alt var alt perfekt! Jeg timede løbet fuldstændig perfekt – uden faktisk at have overvejet hvordan den lige skulle times. Jo jo, jeg havde tænkt jeg skulle holde mig under 4.42 min per km, men det var også de overvejelser jeg havde haft! Men at jeg holdt tempo hele vejen, ikke blev overhalet en eneste gang, men kun hentede de andre var jo en drøm jeg slet ikke havde overvejet kunne blive sandhed for mig.

Bortset fra nogle parkruns tror jeg endda at dagens løb var mit første 5 km løb nogensinde, så jeg kan vist kun være tilfreds! And i am….

Men mindst af alt fatter jeg placeringen!
Jeg havde ærligt talt ingen anelse om hvad nummer jeg blev! Men da mit navn blev kaldt op var jeg alligevel lidt forundret – og jeg tjekkede da også straks hans seddel med tider for at erkende, at de havde fejl i deres tider, for selvom jeg stod som nummer 3, så var det altså ikke min tid! Men selvom det ikke blev til en 3. plads, så blev det simpelthen til en 4 plads! Og selvom det er den der trælse placering, hvor man lige nøjagtig ikke vinder noget… så er jeg faktisk lige præcis hamrende ligeglad og bare pissehamrende stolt! For jeg fik en 4 plads!!! Jeg har vel aldrig været i top10 i et løb tidligere! og jeg har aldrig løbet 22.15 før! Oveni har jeg lavet PB med over 2 min!

Så faktisk – hvis man regner alle de faktorer med, så blev jeg nummer 1 i dagens løb! Jeg køber bare min præmie selv…. det er også okay🙂 Jeg skal bare lige finde ud af, hvad jeg gerne vil have at præmien er🙂

Dagens startnummer (jeg tror sgu jeg gemmer det som et minde – noget jeg aldrig troede skulle ske)

6 thoughts on “22.15!!!!!!!

  1. Stort tillykke med det! Det giver så god energi med en ny PR😉 man kan næsten ikke vente til man skal have løbeskoene på igen.

Skriv et svar

