Flødebolleløbet

For næsten to måneder siden begyndte jeg at løbe i AK73, hvilket jeg den gang også skrev en blog om. At jeg lige netop valgte AK73 hang meget sammen med, at det var den klub jeg havde størst kendskab til, ligesom det betød meget, at jeg havde et indtryk af at klubben var rigtig hyggelig og ikke kun fokuserede på at løbe hurtigt😉

Jeg kendte nemlig AK73 fra deres legendariske flødebolleløb, som jeg havde æren af at overvære sidste år. Løbet er et 10 km løb, som foregår på en 400 meter rundstrækning, og efter hver runde skal der indtages en flødebolle! Så i løbet af de 10 km når man at indtage 24 styks!!! Og selvom jeg ikke selv har prøvet, så er jeg absolut klar over, at det er noget af en udfordring!

Netop i dag var det tid til flødebolleløbet igen! Da det der med at være medlem af en løbeklub i København hænger meget dårligt sammen med en flytning til Kalundborg, tog jeg i dag ind og løb opvarmning med de andre, hvorefter jeg sagde tak for det korte bekendtskab til de andre🙂 Mens de andre gik i gang med intervaltræning (jeg tager stadig lige en slapper efter min 5 km triumf i tirsdags ) tog jeg hen i hjørnet af Fælledparken, hvor flødebolleløbet blev afholdt! Her skulle der lige heppes lidt, da jeg kender en del der deltog.. Men altså jeg blev selvfølgelig grebet af stemningen, endte med at hjælpe med at uddele flødeboller samtidig med jeg heppede, og selvom jeg hoppede af kulde, så endte jeg jo med at være der helt til slut – hvorefter løbernes præstationer også lige skulle evalueres med de andre…. så ja, den der lille luntetur inklusiv lidt hep endte med at blive sådan et næsten 4 timers projekt!

Men skidt pyt med det! Jeg har fået varmen igen og sidder nu hjemme og slapper af og glæder mig over at jeg kunne lunte 15 km i dag uden at mærke noget i hoftebøjeren (den største udfordring var næsten at holde tempoet nede!) Og så fik jeg jo fornøjelsen af at se næsten 50 seje løbere spise flødeboller og løbe samtidig🙂

Skriv et svar

