Jeg gjorde det igen… næsten

Dagen i dag skulle egentlig ikke bruges på en masse træning. Jeg kunne stadig mærke lidt i hoften. Selvom jeg godt nok var kommet frem til, at det meste sad i ballen i stedet for hoftebøjeren og derfor ikke var så kritisk, så var den oprindelige plan at holde endnu en fridag fra træningen.

Altså det var i hvert fald planen lige indtil en af mine løbevenner skrev på facebook, at de manglede en løber til aftenens DHL løb. Så kom jeg jo ret hurtigt til at skrive, at jeg godt kunne løbe, hvis de kunne bruge en der ikke løb så hurtigt! Det kunne de, så jeg tog afsted tidligt på aftenen for at få min allerførste DHL oplevelse.

Det var fedt! Jeg løb for Nykredit, og de havde et stort telt med masser af mad og mennesker, og på en dag som i dag, hvor der altså var en smule regn, så var det bare skønt! Løbet gik selvfølgelig slet ikke efter planen! Den rolige tur blev hurtigt ændret til 25 minutter, så 24 minutter…. og da jeg så kom afsted, så var der jo som altid (efter hvad jeg har hørt) total kaos, så jeg løb jo bare… Og faktisk løb jeg en ret god slalom de første 3 km, mens det kneb lidt mere på de sidste 2, hvor jeg et par gange var helt nede at gå fordi jeg blev fanget i sving eller klumper! Men nuj for en selvtillidsbooster! Jeg tror seriøst jeg overhalede de første 500 mand på de der 5 km, og ja tiden endte så på 22.26. Altså blev der kun lagt 11 sekunder oveni i forhold til sidste uges PR løb. Og det kan jeg vist kun være stolt af, når man tænker på at DHL jo lige så meget handler om koordination og held, som det handler om løb🙂

Dagens 5 km overraskede desuden på pulsprofilen, som ligesom sidste uge viste en gennemsnitspuls på 185 – på trods af et noget mindre flydende og flow-agtigt løb. Og derudover så var dagens makspuls kun på 192. Men det skyldtes ganske enkelt at det var helt umuligt at spurte op mod mål, da der virkelig var flaskehals de sidste 300-400 meter.

Men dagens løb viser ligesom, at sidste uges løb ikke var held og noget helt vildt for mig! Jeg kan faktisk løbe de her hastigheder! Og jeg er total tændt på at forbedre det nu! Jeg skal så meget tempo-, bakke- og intervaltræne så snart jeg er helt klar igen! Og der skal bare gives gas, så jeg inden året er omme forhåbentligt har været under de 22 minutter (ja ja, og også under de 21 minutter, men hvis det bliver i 2013, så er det også okay)

4 thoughts on “Jeg gjorde det igen… næsten

  1. Det lyder lidt som en kopi af mit ønske. Jeg løb 5K på 22.35 her i august og på 22.28 til DHL sidste år. Jeg vil også rigtig gerne under 22 min. Men da jeg primært træner til marathon og 6 timers løb lige nu, syntes jeg det er lidt svært også at have fokus på at blive hurtig på en 5K.
    Jeg følger flittigt med på din blog og har gjort det siden du skrev om din træning og oplevelse med dit første 6 timers løb. Det har jeg haft meget glæde af at læse op til mit første 6 timers løb som var Holte 24Run i juni.
    På søndag giver jeg den et forsøg på PR på 10 km. Håber at komme under 48 min. Det er et testløb i min marathon træning frem mod Berlin marathon.
    Tak for en interessant blog – der findes jo ikke så mange kvinder der skriver løbeblogs🙂

    • Tak for de pæne ord🙂 Og så er jeg da bare rigtig glad for at høre at du kan bruge det jeg skriver. Jeg kan sagtens følge dig mht at træne tempo! Jeg gjorde jo nøjagtig ligesom dig indtil jeg fik nok af skadesproblemerne. Men jeg tror faktisk det er en god investering at tvinge sig til at fokusere lidt på tempo – bare indimellem!🙂 Rigtig meget held og lykke med dit testløb og senere med Berlin, og så vil jeg da også ønske dig held og lykke mod de 22 – jeg tror godt, vi begge kan klare det🙂

Skriv et svar

