Nye mål og et nyt større projekt

Som jeg allerede har nævnt, så er det blevet et af mine nye mål at kravle under 22 og senere 21 minutter på en 5 km. Og måske kommer mit løb til at fokusere lidt mere på tempo fremover, og knap så meget på distancer. I hvert fald virker det fornuftigt at gøre det sådan i en tid og samtidig få testet gradvis, hvornår problemerne med lymfesystemet opstår.

Når det så er sagt, så skal jeg huske en ting! En meget vigtig ting! Nemlig variationen i træningen! Jeg har noteret nogle punkter ned omkring hvad jeg bør huske i min træning. Det er punkter der kommer fra en af mine løbekammeraters kommentar til hvorfor det gik galt til Als Rundt. Og det var faktisk med de punkter i baghovedet og ideen om hvordan jeg husker ikke at glemme dem, at jeg i dag syntes det var en fantastisk god ide lige at udfylde sådan en tilmeldingsfomular og trykke “send” inden jeg nåede at overveje det nærmere.

Da det gik galt til Als Rundt var den altoverskyggende årsag simpelthen dårlig forberedelse – særligt på teknik og terræntræningen! Kort sagt gik jeg “i stykker” fordi jeg kun havde lavet prinsesse-træning, hvor jeg måske ikke kun havde løbet på en rød løber, men sådan næsten…. Nu skal jeg simpelthen rejse mig ved det træ jeg er faldet – jeg skal simpelthen besejre noget terræn! Og skal der løbes trail (og når det nu er mig), så kan man ligeså godt kaste sig over noget af det hårdeste. Derfor er jeg nu tilmeldt HAMMER TRAIL på Bornholm den 4. maj 2013. Jeg gider dog stadig ikke flere skader, og derfor deltager jeg på den kortest mulige distance, som er på 25 km. Men jeg er nu i øvrigt også sikker på at de 25 km nok skal give rigeligt med udfordringer!

Hammer Trail løbes i området omkring Hammershus. Foto: http://www.hammershus.dk

2 thoughts on “Nye mål og et nyt større projekt

Skriv et svar

