POWERADE halvmarathon

I dag stod der halvmarathon på programmet! Klokken 11 gik starten, men inden da skulle jeg og de andre lige gøre os klar. Jeg skulle nemlig løbe sammen med en gruppe andre løbere som et lille festligt indslag for CEP. Vi var derfor iført farverige t-shirts og kompressionsstrømper og ikke mindst flotte farverige (men varme) parykker. Desuden var vi udstyret med en pose med karameller og flag som vi uddelte under løbet til børn, tilskuere og selvfølgelig også til de medløbere, som trængte til lidt ekstra sukker🙂

Dagens smukke CEP team.

Karamellerne løb godt nok op efter 7 km for mit vedkommende, og selvom der var andre der havde administreret dem lidt bedre, var der klart flest karameller til heppere først på ruten. Men humøret holdt dog på alle 21,1 km. Vi forsøgte at holde os i samlet flok, og det lykkedes næsten. Og sammen synes jeg vi fik gjort vores for at få hepperne godt i gang og bare sprede lidt stemning og hygge. Jeg nød i hvert fald at være med og synes det var dejligt bare at løbe ene og alene for at hygge sig. Der var også ros til os fra medløbere både under og efter løbet, og det er jo altid dejligt, at man kan være med til at holde humøret højt hos de andre løbere og måske afvige en krise eller to🙂 Nedenfor er lidt billeder fra turen.

En god portion af CEP teamet afsted på de 21,1 km. Foto: Dennis Priskorn

Pink hår er måske ikke lige det jeg skal satse på næste gang😉 Om ikke andet, så passer den meget godt til ansigtskuløren😉 Foto: Henrik Bendix

Der var næppe så mange der overså os i dag… Foto: Henrik Bendix

Der blev også fundet tid til fællesudstrækning, hepning ude blandt publikum og altså også trampolinspring under turen. Foto: Dennis Priskorn

Som billederne viser, så var det en rigtig hyggelig dag. Lidt under 2 timer tog det os at løbe turen og selvom tiden i dag var fuldstændig ligegyldig, så har den da givet selvtillid. For den viste mig uden tvivl, at jeg kan rykke på min PR, og det er jo altid dejligt at vide. Derudover var det hyggeligt at møde en god håndfuld nye løbere, som ligesom mig også sætter stor pris på det sociale og hyggen ved løb.

Jeg lærte som sædvanligt også lidt mere om det der med væske og energiindtag (jeg kan snart skrive en bog om hvor dårlig jeg er til det!) Vigtigste pointer fra i dag, som jeg skal foresøge at huske er:

1. Det er ikke nok at medbringe geler – de skal også indtages (og det gælder altså ikke helt at hælde en indenbords idet målstregen krydses – bare fordi jeg så har gjort det)
2. Jeg skal ikke panikæde flere stykker banan ved ET eneste depot fordi jeg kommer i tanke om at jeg igen glemte gelen. (virkelig træls at smage de bananer de næste 10 km, hvor man så i hvert fald ikke gider spise mere)
3. DRIK DRIK DRIK…
4. Når jeg ikke kan spise og drikke under løbet må jeg for søren da huske at spise det efter løbet! Jeg synes faktisk jeg prøvede i dag (problemet var at jeg virkelig havde lyst til rigtig mad – som i bøf og lækkerier, og derfor ikke rigtig gad spise uanede mængder fesne kanelgifler (med vanilje!) og større mængder frugt). Min 2 km gåtur hjem efter løbet var derfor ikke noget kønt syn…😉

2 thoughts on “POWERADE halvmarathon

  1. Skøn læsning🙂 bliver i godt humør, er glad for I havde en god og sjov oplevelse. Selvom I løb tør for “godter” allerede efter 7km så tror jeg I har vakt opmærksomhed og glæde.. Ja og tiden synes jeg egenligt er ret ok, når man tænker på alt den overskud I alle skulle medbringe🙂

    • Det var super hyggeligt og jeg er glad for at jeg fik muligheden for at deltage på den måde🙂 Og jeg er slet ikke i tvivl om, at vores generelle opmærksomhed opvejede at der ikke var karameller til hele turen🙂

Skriv et svar

