Første løbetræning i 5 Tårns Motion

Efter næsten 4 dage i Kalundborg og et par nætter med lidt fornuftig søvn var det tid til at komme forbi byens løbeklub. Forinden havde jeg faktisk allerede snakket med et par stykker fra klubben bl.a. omkring lejlighed, og en af klubbens medlemmer mødte jeg også allerede i går, da han kiggede forbi med et dejligt fint stykke møbel, som nu står så fint inde i min stue. Dagens træning var imidlertid lidt anderledes end normalt, idet motionskonsulent Thomas Nolan Hansen fra DAF var på besøg i klubben for at give inspiration til hvordan man kan lave træninger for større grupper af løbere med stor niveauspredning. Det var jo ude tvivl lige noget for mig! Det er jo netop det jeg synes er vildt vigtigt for at bevare motivationen og fastholde glæden ved løb og træning, og netop noget af det som vi har arbejdet meget på på vores løbe-lunt begynder-hold i Brønshøj.

Så jeg glædede mig selvfølgelig, og fik bestemt nyt og godt med hjem! Blandt andet input til hvordan man kan lave alternative stafetter og intervaltræning, hvor man selv er med til at bestemme tempo og intensitet. Desuden blev jeg også sendt ud i sådan en lille tidsleg, hvor det galt om at vurdere hvornår der var gået 3 minutter – en leg vi også har brugt i Brønshøj.

Men udover selve træningen, så fik jeg også hilst lidt på nogle folk. Der var vildt mange mennesker i forhold til hvad jeg er vant til, så det var også lidt overvældende, men allerede næste gang er mange jo kendte ansigter, så det skal nok gå hurtigt med at komme til at føle mig hjemme. Det der er meget positivt er at det er en klub med bredde, og en klub hvor jeg er ret sikker på at der er både nogle der kan udfordre mig, men samtidig også nogle der gider tulle rundt på de her langsomme hygge-snakke-ture, som jeg ikke kommer udenom at jeg elsker🙂

Kirken der har givet klubben navn…. så smukt smukt… Foto: http://www.visitkalundborg.dk:)

Skriv et svar

