Afsluttende 5 km-løbefest

Afsluttende Parkrun i Fælledparken
Sidste lørdag stod den på den sidste træning for vores Brønshøj begynder løbehold efter at de i flot stil havde gennemført et 12 ugers forløb. Men faktisk var det først rigtig i morges, at vi sluttede helt af. For i morges mødtes vores hold, men også to tilsvarende hold fra henholdsvis Rødovre og Hvidovre i Fælledparken, hvor vi skulle slutte af med at løbe 5 km løbet Parkrun.

Efter at have haft godt vejr de sidste 12 lørdage mellem klokken 9 og 10, ja så var det altså i dag, at vi skulle have de første regndråber. Det holdt dog bestemt ikke de fleste fra at komme, og klokken 8.30 var vi derfor noget af en flok samlet til lidt praktiske informationer og opvarmning inden Susanne fra Parkrun sendte os afsted på de 5 km klokken 9.00. Efter ikke at have deltaget i Parkrun i 3 måneder pga træningen i Brønshøj, var det en sand fornøjelse for mig at være tilbage. Det var skønt at se alle dem der står for det og dem der plejer at løbe, og så var det den fedeste bonus at komme med sådan en kæmpe flok nye, som skulle løbe deres første Parkrun og for manges vedkommende også løbe deres første 5 km!

Jeg løb selv med på de 5 km, hvor jeg løb med nogle forskellige fra mit hold og prøvede at holde min mund bortset fra lidt opmuntren og heppen (jeg elsker jo at snakke når jeg løber, og det var jo netop ikke meningen at jeg skulle hæmme deres løb med al min snak). Men selve løbet kan beskrives kort, for det gik bare rigtig rigtig godt! Alle jeg så i løbet af løbet, løb bare rigtig flot, og jeg er sikker på de fleste kom hjem med en rigtig rigtig god oplevelse – og jeg håber selvfølgelig de har fået mere blod på tanden.

Men hvad så nu….
Allerede i lørdags var det med en lidt tom fornemmelse at jeg tog hjem fra Brønshøj! 12 dejlige lørdage er faret afsted! 12 lørdage, hvor jeg har været tidligt oppe og i Brønshøj og 1 time senere har vendt snuden mod Østerbro igen – i HØJT humør og med en rigtig god fornemmelse i maven. Kort sagt, så har hele forløbet været en stor oplevelse for mig! Jeg har aldrig været i tvivl om, at netop den her målgruppe lige er noget for mig, men jeg havde ikke turdet håbe på at få så godt et hold og starte op med et så vellykket forløb. Der har været så mange succesoplevelser. Folk der har lært hinanden at kende, funden hinanden som løbemakkere, hyggesnakket til træning, diskuteret træningen i løbet af ugen, grint og nærmest skreget af grin, kort sagt har det bare været rigtig godt.

I løbet af ugen modtog vi også evalueringen af forløbet og vi kunne ikke have ønskes os en bedre evaluering! Det var så stort at modtage den og læse den, og blive bekræftet i, at deltagerne har nydt det ligeså meget som jeg har! Og selvfølgelig også at de har fået en masse ud af det og bare ville ønske at vi kunne fortsætte……. De kloge mennesker hos DGI har heldigvis tænkt det samme! Efter dagens 5 km løb samledes vi alle til en sandwich og lidt information! Og dagens store positive overraskelse var netop, at DGI har valgt at følge forløbet op med lignende forløb fra den 6 oktober og frem til jul (10 uger) og igen i det nye år med endnu et 12 ugers forløb. Meningen er så at det skal være både for nye, som skal starte op, men også for dem der har gennemført et forløb og som nu kan løbe de 5 km. Jeg tror og håber at rigtig mange vil fortsætte på det forløb. Mange fra Brønshøj har netop været kede af at det nu var slut, og spørgsmålet “hvad nu?” har vist været oppe at vende hos mange…. nu har vi svaret🙂 Og jeg håber det bliver en kæmpe succes – for både dem der fortsætter, men bestemt også for de nye, der skal i gang!

En eneste ting er lidt trist, og det er jo, at jeg ikke kan fortsætte som træner (det med transport fra Kalundborg går desværre bare ikke..) Men der er heldigvis mange andre gode trænere, og jeg håber jo så, at jeg måske kan blive en del af noget andet i Kalundborg på et tidspunkt.

Til jer fra Brønshøj eller et af de andre hold: I er vildt seje! og held og lykke fremover! Til alle andre der overvejer noget lignende – Do it🙂

Og så god weekend selvfølgelig….

Brønshøjs seje løbere og min medtræner Susanne i orange🙂

2 thoughts on “Afsluttende 5 km-løbefest

  1. Det er svært ikke at blive fanget og finde glæde ved løb med så inspirerende og motiverende trænere/instruktører som dig og Susanne. Endnu en gang tak, du vil blive savnet på volden i Brønshøj.

  2. Tak for din søde kommentar🙂 Som jeg skriver i bloggen, så tror jeg at jeg har nydt det lige så meget som jer🙂 og jeg vil også savne at starte lørdagen sammen med jer. Men jeg er sikker på at Susanne nok skal fortsætte løjerne i god stil, og så håber jeg at kigge forbi på et tidspunkt – måske når næste forløb afsluttes. Held og lykke og god fornøjelse med træningen.

Skriv et svar

