Ja, det er meget nørdet!!

Når nu jeg ikke bare kan ligge og fede den på sofaen, så er det jo godt jeg kan finde på andre gode ting at lave. Først skulle jeg lige lave dagens coreøvelser med “hold-nu-kæft-og-træn-challengen”. 3 minutter og 45 sekunder tog det! Og det var jo næsten for lidt, så jeg gav den lige gas en time mere med masser af core og lidt allround styrke.

I den time fik jeg igen tankerne hen på det der irriterende fænomen (som der sikkert er mange der kender til) med at man laver de samme 5-7 øvelser igen og igen og igen og igen… Og enhver ved jo at variation netop er godt, fordi de forskellige øvelser lige belaster lidt forskelligt og så er det jo ikke mindst sjovere, at lave noget forskelligt.

Nå, så først gik jeg i gang med at samle alle mine core øvelser i et stort dokument! De blev inddelt i grupper med bl.a. lige plankeøvelser, sideplankeøvelser, gluteus medius øvelser, omvendt plankeøvelser mv (ja ja, jeg tog også lige en masse andre øvelser (ben, svang, balance mv.) med i dokumentet). Men så begyndte storhedsvanviddet også, for hvor ville det dog være skønt hvis man kunne få udvalgt nogle af de her øvelser tilfældigt til hver træning. Selvfølgelig med en bestemt sammensætning, så alle grupper var repræsenteret. En app ville jo være det optimale!!! Men her var jeg så allerede stået af… Jeg kunne dog godt finde nogle af mine programmeringsnoter frem og sikkert få smidt et program sammen….. men med et blik en på mit ongoing og indtil videre never-ending møbel-malings-projekt kunne jeg godt se, at “simple” var vejen frem!

Så løsningen blev et ganske simpelt excel dokument, der nu med et klik tilfældigt vælger 15 (tror jeg) øvelser med en sammensætning fra de forskellige grupper, som jeg selv har valgt!
Og jeg er crazy begejstret! Jeg glæder mig vildt til at jeg skal core-træne igen og have vidunderet i brug…. (men hvis der sidder nogen derude med programmeringsfærdigheder og tid, så er ideen hermed givet videre🙂 )

2 thoughts on “Ja, det er meget nørdet!!

  1. Har du prøvet Nike trænings app. De har nogle gode 15 min. træningspass. Tilpas afvekslende og alligevel overskuelige, så det er til at finde ud af.

    Hilsen

    Mette (Der ligger i sengen og slapper af med ømme ben efter Berlin Marathon)

    • Det har jeg faktisk ikke prøvet, men vil da prøve at se på det🙂 Al inspiration er godt🙂 Håber benene snart er gode igen, men lidt tid til afslapning er da også dejligt🙂

Skriv et svar

