Så er første skridt ind i TRI-verdenen taget!

I går gjorde jeg det jeg længe har villet, men som bare ikke helt har været muligt – eller i hvert fald nemt! Jeg var nemlig til første prøvetime i en tri-klub, nærmere bestemt i Kalundborg Triathlon klub, også kaldet K-tri. Mandagens træning bestod af svømning, som netop er den disciplin jeg har set mest frem til. Klubben er vist relativt ny, og det var derfor i går første gang de faktisk havde en svømmetræner på. Hvis i har fulgt med på bloggen i længere tid ved i hvordan jeg i foråret startede med at komme mig over panikken over at have svømmebriller på og have hovedet under vand. Og måske også hvordan jeg derefter på egen hånd har arbejdet med teknikken og fået rimelig styr på vejrtrækning og arme. Crawl-ben har aldrig været noget problem for mig, men til gengæld er jeg faktisk ikke rigtig nået dertil hvor jeg har smidt pullbuoy’en og sat det hele sammen på mere end 50 meter i streg.

Men i går var åbenbart dagen hvor det skulle ske. Vi var selvfølgelig en meget blandet gruppe og træneren har nok lige skulle pejle sig lidt ind på det hele, og kommer desuden nok til at variere niveauet fra gang til gang for at ramme alle. Et var i hvert fald sikkert i går – vi startede på et noget højere niveau end jeg havde håbet! 300 meter fri opvarmning var første opgave. Jeg skiftede ganske pænt mellem bryst og crawl, men herefter gik det ellers bare løs med diverse crawl-øvelser! Det var hårdt og det var nok for svært, men der var stadig succeser at finde! For jeg kan jo faktisk sætte det sammen og jeg kan faktisk godt svømme en hel del crawl. Det er stadig ikke smukt eller skide godt, men jeg fik bevist, at jeg nok faktisk kan mere end jeg troede.

Når det er sagt, så håber jeg at niveauet bliver tilpasset lidt mere individuelt fremover, for der er noget helt grundlæggende jeg har mere brug for lige nu😉 I dag stod den på løb med 5 Tårns Motion. Og hvis nogen synes det lyder skørt, at jeg skal være i både en tri og en løbe-klub, ja så må jeg da give jer ret, men det er sådanset planen at fortsætte sådan. Jeg kan nemlig rigtig godt lide at der i en løbeklub er en stor blandet masse af mennesker, hvor nogle er meget seriøse, mens andre mest bare hygger sig, og igen at alle på tværs af niveau kan træne sammen og tage til løb sammen. Så jeg fortsætter helt bestemt i 5 Tårns Motion.

I morgen går det så løs med cyklingen… Jeg ved ikke om jeg har afsløret det herinde, men jeg er faktisk lidt bange for det der med at cykle hurtigt, og derfor passer det mig perfekt at det er efterår og spinning har taget over for en del af cykeltræningen. Så jeg hopper på spinningen i morgen, og så lader jeg det der rigtige cykling vente til foråret🙂

Skriv et svar

