6 timers løb eller marathon?!?

Jeg har i den seneste uge diskuteret lystigt med mig selv om hvorvidt jeg skulle løbe 6 timers løb eller i stille op på marathon-distancen den 27. oktober! Og jeg har skiftet mening utrolig mange gange, og er bestemt heller ikke sikker på at den beslutning jeg nu har taget er den rigtige. For nogle uger siden nævnte jeg her på bloggen, at jeg håbede at min hoftebøjer artede sig, så jeg kunne løbe 6 timers løb. Siden jeg skrev det, har jeg intet mærket til hoftebøjeren, og derfor burde beslutningen måske være ligetil. Men tanken om i stedet at stille op på marathon-distancen har siden da været mere og mere tiltrækkende. I går formiddags var jeg faktisk helt sikker på, at det var det jeg skulle. I går aftes var jeg imidlertid igen i vildrede, og jeg overvejede faktisk at trække lod. Men i dag var min holdning kortvarigt ændret, og i et impulsivt øjeblik har jeg nu altså meldt mig til 6 timers løbet!

Men hvorfor nu al den tvivl, når jeg ikke har skadesproblemer? Ja ærlig talt kom tvivlen først pga mit arbejde! Efter 1½ uge har jeg allerede fået ry for at spise konstant😉 Den er sgu også svær at skjule, når jeg jo ikke har skruet ned for træningen. Men jeg er bare ikke helt sikker på, at jeg er klar til at troppe op på arbejdet om 14 dage i en tilstand, som kan være lidt ussel efter sådan et 6 timers løb. Jeg er bestemt heller ikke helt tryg ved den situation endnu, men det må jeg jo så blive😉 Derudover har masser af andre tanker selvfølgelig spillet ind. Jeg har på meget u-Sidsel-vis faktisk tænkt “orker jeg virkelig at løbe i 6 timer!”. Tanken om at skære det ned til 4 timer har virket tiltrækkende, bare fordi det var lidt mere ligetil… Derudover har weekendens løb også sat gang i nogle tanker. Weekenden 6,6 km lange tøseløb gav nemlig anledning til hævelser i højre ben! Ja det var “sølle” 6,6 km! Tanken om at skulle løbe 8-9 gange så langt har af den årsag heller ikke virket super tiltalende i visse øjeblikke.

Hvad har så fået mig til at vælge 6 timers løbet (for nu)? Tja delvist noget stædighed og så et praktisk issue. Jeg ved jo nemlig godt, at jeg ikke ville tage hjem før 6 timers løbet var slut, og jeg fryser altid så enormt efter løb, så derfor er jeg nået frem til at jeg ligeså godt kan blive og holde varmen ved at løbe, og ja så kommer der jo en reaktion på at jeg ikke helt ved om jeg orker – og så bliver jeg stædig…. og det er så også det der er sket her🙂

Så indtil nu skal der løbes 6 timers løb om et par uger – men diskussionerne fortsætter nok, så nu må jeg selvfølgelig lige se hvad der sker🙂

2 thoughts on “6 timers løb eller marathon?!?

  1. Hmm, kan godt se det er en svær beslutning. Tror dog ikke der er den helt store forskel på, hvor meget man belaster sin krop på et marathon (hvor man måske jagten en god tid og løber lidt til) og så på et 6-timers løb, hvor der er mere tid til at hygge i depotet. Når jeg løber 6-timers har jeg altid en plan der hedder: marathon, og så fortsætter jeg, hvis det går godt. Hvis jeg er flad og brugt efter de 42.2 indkasserer jeg medaljen og holder fyraften🙂 Det kan du jo også bare gøre.
    Hvad angår arbejdet, må de vel vænne sig til at se dig i post-løbe tilstand. Jeg tror du er i et firma, der lægger så megen vægt på fysisk aktivitet, at det bliver keine problem. Mine kolleger opdager (eller kommenterer) aldrig, når jeg ligner noget katten ikke gad slæbe ind.
    Nå, håber du får et forrygende løb. Jeg er desværre ikke med i år, for skal have friske ben til Nice-Cannes ugen efter😀

    • Jeg tror også du har ret. Jeg kender jo godt mig selv, og jeg ville sikkert speede en del op på en marathon, hvorimod jeg på 6 timers godt ved det kommer til at gøre ondt, og derfor nok kan styre det lidt bedre🙂 Og ja, mine kolleger kan nok ligeså godt lære fra starten at jeg indimellem ligner noget af en krøbling😉 Godt race ugen efter! Lyder som et lækkert løb!

Skriv et svar

