Mod mørkere tidere..

Det er for alvor ved at blive tidligt mørkt udenfor, og det har betydet at jeg har overvejet løbet lidt nærmere. Jeg må nemlig indrømme, at jeg er en tøs, når det kommer til løb i mørke. For så snart det bliver mørkt, så fortæller min hjerne mig, at det er enormt farligt. Ikke fordi jeg skulle falde over mine egne ben, men fordi jeg er bange for at skulle blive overfaldet. Vi kan hurtigt blive enige om, at det nok ikke ligefrem sker, men jeg kan alligevel ikke slippe tanken.

Derfor er der steder jeg ikke løber når det er mørkt. I København løb jeg ganske enkelt utroligt meget på de mere trafikerede veje, når jeg først kom af sted når det var mørkt. Problemet i Kalundborg er imidlertid, at når klokken har passeret 18-19 stykker, så er der bare dødt – alle steder!😉 Men der må jeg så alligevel indrømme, at så længe jeg løber i byen, hvor der er gadebelysning, så er det stadig okay for mig. Det største problem er nok nærmere, at byen ikke er så stor, og det derfor nemt bliver til mange af de samme ture, og samtidig bliver det til meget løb på fortove.

Men heldigvis så har jeg måske fundet en faktisk rigtig god løsning. Selvfølgelig er noget af løsningen også at løbe tidligere, når det er muligt og samme med andre. Men en anden løsning er også at få lagt nogle løbetimer på arbejdspladsen! Novo har nemlig netop indviet en sti rundt om hele Kalundborg sitet “NovoSundStien”, som jeg i dag har været ude og løbe lidt på. Stien er lidt over 5 km hele vejen rundt og er samtidig ganske fin. Stien ligger på Novos område, så hvis jeg ligesom også skal rykke mig lidt og måske en dag være ligeglad med mørket, så er det måske et godt sted at starte. Samtidig er det et godt sted at starte i forhold til at komme til at løbe lidt med den pandelampe, som jeg købt på 6 måneder siden (og som ikke har været i brug). Tanken var jo nemlig, at det ville være fedt at løbe medpande lampe i mørket, men jeg er så bare ikke kommet videre…

Så nu skal det snart være – det bliver dog næppe før efter 6 timers løbet om under 14 dage, men kort tid derefter, må jeg se at komme afsted…🙂

4 thoughts on “Mod mørkere tidere..

  1. Det bliver spændende at høre om dine erfaringer. Jeg har løbet med pandelampe i naturen én gang. Det var enormt stressende konstant at skulle fokusere på hvor næste for skulle sættes…

  2. Ja, jeg er heller ikke overbevist om, at det bliver kærlighed fra første færd, da det jo er noget anderledes. Men jeg kender mange, der er blevet rigtig glade for det. Så hvis bare jeg kan holde pulsen nede og lade være med at gå i panik over mørket, så må jeg bare kæmpe nogle indtil jeg får vænnet mig lidt til det🙂

    • HA!!! Ja, det ville nok være et godt skridt i den rigtige retning. Jeg skal i hvert fald ikke forsøge at løbe søndag aften efter Forbrydelsen😉

Skriv et svar

