Der tages tilløb til, at der (forhåbentligt snart) skal ske noget med træningen….

Jeg er måske nok god til at få ting gjort, men når det drejer sig om nye ting, og jeg egentlig har de meget fint i de faste rutiner, så er jeg nogen gange utrolig god til at snakke og snakke, i stedet for at komme til noget handling. Men sagen er jo altså den, at jeg er tilmeldt Hammer Trail til maj, og derfor skal jeg altså i gang med noget trail-løb!

For nogle uger siden løb jo 5 Tårn Motions eget løb Extrem Tøseløb, som var et trailløb, men lidt forhindringer indlagt! Og 2 dage efter løbet var jeg fuldstændig slået ud pga en meget øm og smadret ryg! Så jeg ved, at jeg skal have gang i træningen, så jeg undgår en gentagelse af den oplevelse… Undskyldningerne har imidlertid været mange! Først og fremmest venter et løb om en uge, og det er nok ikke super smart at omlægge træningen super meget så tæt på et løb, og derudover så mangler jeg ganske enkelt nogle trail-sko (var pænt meget ved at lave et meget pænt styrt til tøseløbet i mine “asfalt-sko”). Egentlig er det jo to meget gode undskyldninger, men de der sko har jeg så også overvejet at købe i de første 3-4 måneder! Men nu har jeg i hvert fald besluttet hvilke jeg skal prøve at få fat i, og forhåbentlig lykkes det i morgen! Og om en uge er det der løb også overstået og dermed ikke en gyldig undskyldning længere!

Derfor har jeg “researchet” lidt i dag. Jeg har nemlig være i skoven for at se lidt på mulighederne, og jeg kan konkludere, at Forskoven, som ligger på Asnæs (en 7-8 km fra mit hjem) ser ud til at være et super sted for mig at starte. Der er først og fremmest stier, så jeg kan starte ud med x antal km på stier og så en mindre mængde på skovbunden. Derudover er der åbent og generelt bare lækkert! Der er strand til begge sider, hvilket også giver lidt muligheder, og så er der også bakker inde i skoven! Så jeg tror bestemt jeg har fundet det rette sted at starte min træning op🙂

….. der er måske et problem! Det var i hvert fald så hyggeligt ude i skoven, at min indre biolog brød ud og jeg jo lod mig rive totalt med! Derfor endte jeg med at gå og kigge efter svampe og dyr og hvad der ellers var at finde…. Så det kan være det bliver næste “udfordring” eller direkte undskyldning for mig😉

Dagens flotteste fund i Forskoven!🙂

Skov og strand – ikke dårligt🙂

Skriv et svar

