Oktober – måneden der bød på nye udfordringer, sejre og afklaring!

Endnu en måned er forsvundet for øjnene af mig. En måned der har været præget af jobstart og af at finde mig endnu mere til rette i Kalundborg. Hvis jeg først runder jobbet, så har det været en fornøjelse at starte! Det har samtidig været hårdt, og der har været utrolig mange nye indtryk! Jeg har ind imellem været utrolig træt og har også synes der er blevet snakket meget i et sprog som jeg ikke helt forstod (i hvert fald i starten). Her en måned efter min første dag, synes jeg dog ikke succesen kan overses. Jeg er begyndt at tage samme sprog som mine kolleger, jeg føler mig hjemme, jeg begynder at kunne ting selv, og vigtigst at alt er, at jeg er skide glad for det🙂

Måneden før på en 2. plads til Ekstrem Tøseløb på Røsnæs. Et superfedt løb, hvor jeg blev sat på prøve, og to dage efter havde så store men, at jeg næsten ikke kunne overskue det😉 (På 3. dagen var jeg heldigvis fit for fight igen!). Men månedens største sejr var jo uden tvivl sidste lørdags 6 timers løb, hvor jeg til min egen overraskelse, men store glæde, præsterede at løbe 61,033 km🙂 Har du ikke været forbi bloggen om løbet, så tjek den ud her. Men kort sagt, så var det et løb jeg længe ikke kunne finde ud af om jeg skulle løbe. Da jeg tog chancen om meldte mig til var det med et håb om at det ville gå godt, men ærlig talt med noget af en usikkerhed om hvorvidt jeg kunne klare så meget, da jeg i 5 måneder ikke har løbet længere end 23 km. Men som sagt gik det over al forventning, og jeg er ganske lykkelig for min nye PR🙂 Samtidig er jeg så glad for den måde min krop har reageret. Allerede 3 dage efter var jeg nemlig i løbeskoene, og i dag, 6 dage efter, føler jeg slet ikke jeg kan mærke den mindste træthed. Jeg forsøger dog at bevare fornuften, og tager den derfor stadig med ro i træningen… noget jeg regner med at fortsætte med en uges tid endnu🙂

Lidt afklaring bød måneden også på! Efter Ekstrem Tøseløb havde jeg fået masser af rifter på benene, og desuden et hævet højre ben! Men til min store glæde formåede jeg at holde hævelserne nede efter 6 timers løbet i lørdags!🙂 Det er jeg selvfølgelig utrolig glad for, da det viser, at jeg med lidt fornuft og kompression ikke behøver bekymre mig sådan om det på distancer op til de 60 km.

Faktisk bød oktober på endnu mere afklaring – nemlig omkring min drøm om de 100 km… Men beklager, jeg har en veninde lige på trapperne, så den historie må i vente med at få.. God weekend allesammen🙂

Fra Ekstrem Tøseløb på Røsnæs. Foto: Anni Pedersen

2 thoughts on “Oktober – måneden der bød på nye udfordringer, sejre og afklaring!

  1. Jeg er spændt på at høre om dine 100 km. planer. Jeg overvejer selv hvad det næste skal være efter mine to 6 timers løb. Nu hvor mit eget krav om at nå over 60 km. er opfyldt er jeg begyndt at overveje nye mål. Jeg er i tvivl om det skal være et 100 km. løb eller et 12 timer løb. Det giver jo nok ca. den samme distance. Til VM i 24 timer til september i Grenå har de også et 12 timer løb, det er i mine overvejelser.

    Hilsen Mette

  2. Jeg kan sagtens følge dig (jeg havde det nemlig på samme måde for et år siden)… Jeg kan godt allerede afsløre nu, at jeg dog selv tænker i andre baner lige nu🙂 (men altså, det er så også altid lidt diffust for mig – for 5 måneder siden skulle jeg jo slet ikke løbe ultra-distancer det næste år. Den holdning holdt som bekendt ikke helt😉 ) Nå men mere om det i næste indlæg🙂

Skriv et svar

