Ultradistancerne trækker igen – og dog!

Som lovet så er det tid til at fortælle lidt om mine overvejelser omkring de her ultradistancer,og nok især den her 100 km distance, som jeg for nøjagtig et år siden var utrolig opsat på at nå. Tilbage i juni (efter at have måttet udgå ved 100 km løbet Als Rundt) skrev jeg et indlægom mange ting, men bl.a. om om, at jeg ikke foreløbig ville kaste mig over de lange distancer, og i stedet ville fokusere på bl.a. bare at opleve en masse og få lidt tempo på.

Jeg holdt faktisk også ved den beslutning længe, men i oktober fik jeg pludselig overbevist mig selv om, at løbe 6 timers løb, som jo så gik så ganske fantastisk! Men tankerne omkring de 100 km har sideløbende sneget sig ind i mit hoved igen, og jeg havde faktisk overvejet at tilmelde mig 24 timers løbet Aarhus indoor run i januar – med det formål, at løbe de 100 km og så stoppe!

Og som tidligere nævnt, så bød 6 timers løbet på noget afklaring på det område! Efter de der 4½ time havde jeg tilsyneladende så meget overskud, at jeg også lige skulle diskutere den her ide med aarhus og 100 km! Faktisk var diskussionen så også meget kort! På det tidspunkt stod det bare ganske klart for mig, at det var rigeligt, at skulle kæmpe de sidste 2 timer, fordi det var der det blev hårdt! En kamp der i stedet skulle vare 4-5 timer oveni, var på daværende tidspunkt slet ikke tiltalende. Derfor sagde jeg til mig selv under løbet, at det ikke var noget jeg gad….. og foreløbig står jeg fast! Jeg er nok blevet lidt magelig. Det ville være en fed udfordring, men jeg orker det bare ikke!

Når det så er sagt, så har i jo set mig ændre mening før…. jeg tør godt love, at jeg ikke ændrer mening til januar, men det kan selvfølgelig ske senere. Et er dog sikkert! Det bliver ikke før jeg føler at jeg kan komme mere jævnt igennem et 6 timers løb – og dermed har jeg jo så også sagt, at jeg nok kaster mig over endnu en 6 timers i løbet af 2013.

Og lige lidt fra dagens løbetur, hvor jeg fik indviet mine nye trail-sko. Men mere om det næste gang🙂

Skriv et svar

