The bucket list!

Ko søges…
Da jeg for efterhånden flere måneder sider besluttede mig for at tage en mit livs store beslutninger – beslutningen om at finde et nyt job, var jeg inde i en periode, hvor mange ting var galt, og hvor jeg nok også fokuserede meget på det. Inden det kommer til at lyde helt negativt, så skal det siges, at jeg også fokuserede meget på, hvordan jeg kunne gøre ting bedre!

Alt det endte faktisk ud i min egen lille “bucket list”. En liste om ting jeg gerne vil nå i mit liv, men også en liste, der består af punkter, der fortæller nogen om hvordan jeg gerne vil leve mit liv. Det første jeg gjorde efter at listen var skrevet var at kaste mig over jobsøgningen og se at få hoppet ud i faldskærm, for ligesom at kunne strege det første punkt! Jobbet kom ret hurtigt og kunne derfor streges ud. Jeg fik min egen lejlighed, og jeg har efter 4 år i papkasser igen fået alle (okay, næsten alle) mine ting pakket ud af kasserne. Jeg har i dagligdagen gjort meget flere ting for mig selv, og alle de ændringer der er sket har været med til, at jeg igen er blevet rigtig glad! Træningsmæssigt har jeg også kunnet leve op til nogle punkter – punkter omkring at træne mere effektivt, men også at træne med glæde, og ikke gøre det af pligt!

Listen er faktisk ved at være ret kort! Jeg har stadig punktet “løbe hurtigt” på, og det har jeg af den årsag, at selvom jeg har løbet hurtigere, så ved jeg, at der er potentiale til mere! “Være glad og leve livet” er fortsat på listen og bliver ikke streget! Ganske enkelt fordi den er fin at have som en reminder, når der går for meget hverdag i den. Som et led i at opfylde disse punkter, har jeg besluttet, at jeg skal blive meget bedre til at komme afsted til løb og løbearrangementer – ganske enkelt fordi jeg jo elsker det! Men når jeg har haft en travl uge, har jeg bare en tendens til at planlægge weekender uden en hel masse rejseaktivitet mv – fordi det bare er nemmest… men der er ingen tvivl om, at det hver eneste gang, jeg kommer afsted, er et stort hit! Og derfor skal jeg blive bedre til det! De 100 pushups står også på listen! Og pyhh hvor er de langt væk lige nu. Synes jeg står total stille på det punkt… men 2013 er måske året, hvor det bliver en realitet.

Som alle andre kvinder, så står der også noget med at tabe de famøse 5 kg. Jeg trænger egentlig ikke til at tabe de 5 kg, og det er nok derfor jeg har skrevet 3 kg. Dem behøver jeg så egentlig heller ikke tabe, og derfor har jeg tilladt mig at modificere punktet til noget med livsstil og kost. For jeg kan være en skovl til at spise fornuftigt. Når klokken nærmer sig klokken 16, og jeg skal ud og løbe en time senere, og i øvrigt har travlt og lige skal handle ind, og nå ja… lave maden først.. og i øvrigt er ved at dø af sult. Så er det alt for ofte endt med at jeg har kastet slik, chokolade eller andet junk ned. Det er et punkt der skal ændres, og derfor er November indtil nu slik og sukkerfri måned! Det har faktisk været overraskende nemt, og det selv om, der siden i tirsdags er blevet serveret kage hele 4 gange på jobbet! Jeg har dog tilladt mig at smide en ugentlig slik/sukkerdag ind – fordi jeg jo egentlig sagtens kan tåle det. Jeg trænger bare lige til at blive mindet om, at man sagtens kan leve uden, og lige lære at nyde det, når jeg endelig får det i stedet for at hælde det ned, mens jeg er på farten.

Og så har jeg de sidste 10 år haft et ønske – måske nok et lidt specielt ønske – nemlig at prøve at malke en ko! Så hvis der sidder nogen derude, der kan hjælpe mig med at få streget det punkt af liste, så sig lige til ikke😉

Selvforkælelse – og dermed er jeg klar til vinteren🙂

Skriv et svar

