Føj for en hård en…

I går vågnede nordjylland op til nyt sne efter en nat med masser af blæst. Der havde derfor været snak om “ingen unødig udkørsel”, men for det første så var sådan et marathon jo også vigtigt, og for det andet, så var det vist om natten og i de meget tidlige morgentimer, at trafikken havde haft det lidt svært.

Klokken 9.30 stod jeg derfor klar til budget marathon ved Mogens i Aars sammen med en flok nordjyder. Der var som sagt en masse nyfalden sne, og da vi var lidt tidligt ude, så var snerydningen rundt omkring ikke nået så langt. Vi startede ud på en 2 km prolog efterfulgt at 10 runder på en 4 km rundstrækning.

Krisen kom måske nok aldrig, men det var fandens hårdt fra første km. På bedste Sidsel-vis havde jeg ikke overvejet om ruten var flad eller bakket, og underlaget var ganske enkelt hårdt! Med sne og is de første 5-10 km som blev omdannet til sjap for til sidst at ende som et dejligt køligt soppebassin. Ruten var netop også ret så kuperet, og benene kunne bare ikke en masse i går. Så jeg havde til tider en smule ondt af mig selv… Ah måske lidt mere end en smule😉

Så selvom jeg havde selskab hele vejen og tempoet absolut ikke var imponerende, så var der ikke skide meget snak og fest i mig. Når jeg nu ikke vil påstå at jeg holdt fest over de 42 km, så var det nu stadig et fedt løb. Bare det at komme igennem uden kriser, når jeg helt fra starten syntes det var hårdt, er da en sejr og faktisk en ret fed fornemmelse. At komme igennem på en hård rute og på et underlag, som jeg hverken er trænet i at løbe på eller tryg ved at løbe på er helt klart også en sejr, og viser at jeg kan, og at jeg også kan når det er lidt uvant og måske lidt hårdere. Og selvom jeg nu ikke var så snaksagelig, så nød jeg stadig at have selskab af Simon, som løb med mig hele vejen rundt.

Jeg prøvede også noget nyt i går. Nemlig at gå lidt mere i depotet I stedet for bare at spise gels. For selvom jeg kan spise lige op til jeg skal løbe, hvilket jeg også gjorde i går, så har jeg bare ikke den store lyst til at spise og stå i depotet når jeg løber. Men jeg fik spist lidt og blev bekræftet i at banan, barer og karameller bare ikke dur, mens dagens succes var at opdage hvor fantastiske skumfiduser er!

Dagens anden succes var at jeg klarede 42 km uden styrt – ikke alle var helt så heldige🙂 og dagens tredje succes var tiden! Ja ja, jeg er kommet helt ned på jorden igen efter succesen for tre uger siden. Men derfor kan jeg sagtens glæde mig over en tid på 4.08.48 på en hård dag🙂 når jeg nu er i gang, så tager vi lige dagens fjerde succes med – nemlig risengrøden der ventede efter løbet. Klart årets bedste risengrød, også selvom min krop efterfølgende mindede mig om, at den måske stadig ikke var helt tiptop, idet den angreb mig med endnu en omgang kvalme.

Men alt i alt en hård men dejlig dag i det nordjyske. Det var fedt at klare marathon nummer 3 og selvom det måske lyder skørt, så var det fedt at komme igennem et marathon, hvor det ikke bare gik som en leg.

…. Og så lige dagens femte succes – jeg vandt (som eneste kvinde)🙂

2 thoughts on “Føj for en hård en…

Skriv et svar

