Når selvdisciplinen bliver lidt for stor

Mange kender til ikke at have nok selvdisciplin – til at have lidt for nemt ved at droppe træningen osv. Jeg har oftest det modsatte problem – MEGET svært ved at sige at nu er det sgu nok NOK, og nu er det tid til pause! Det er selvfølgelig også svært, når man som jeg, tror man er superwoman! Og især når man oveni har sådan en kortslutningen upstairs, som gør, at tanken “jo mere, jo bedre” ofte dukker op – selvom jeg udmærket ved, at det er noget værre crap!

Den seneste uges tid har selvdisciplinen fået taget lidt for meget over, og jeg har/er godt på vej til at køre mig selv i hegnet! Men efter lange og svære diskussioner har jeg faktisk præsteret at droppe dagens anden løbetur. Dagens første løbetur foregik i morges klokken meget tidligt, og dagens anden tur blev i første omgang udskudt, fordi jeg lige måtte tage en 1½ times lur da jeg kom hjem. Da jeg vågnede kom jeg godt nok i løbetøjet – så vandt fornuften og jeg tog det af igen – så tog jeg det på igen – så af, og nu bliver det altså af (jeg har trumfet den igennem ved at smide alt løbetøjet i vaskemaskinen, så medmindre jeg vil løbe i korte tights, så er der ikke mere at diskutere!)! Jeg har smidt mig på sofaen, jeg har også droppet aftenens planer om spinning, og dagens svømning er også droppet (selv dagens planer om at købe en ny computer er droppet – et ellers kritisk problem)… og så skal jeg altså bare meget snart i seng, så jeg kan fungere lidt normalt igen i morgen.

Med alle dagens droppede træningspas, er jeg pt ikke lige klar til at droppe torsdagens løbetur og coretræning – men jeg må nok lige se nærmere på det igen i morgen. I morgen byder nemlig på tusind ting (hvad sker der for, at man kan bo ved verdens ende og have så travlt!), og jeg er efterhånden ved at være ret presset over, at jeg på fredag skal til Bornholm, og at jeg skal have pakket, og at jeg slet ikke orker så meget som at overveje om jeg har alt det jeg skal bruge (og egentlig bare ved, at jeg netop ikke har alt det jeg skal bruge – og ikke synes jeg har tid til at få styr på det).

Om ikke andet, så har jeg heldigvis fri fredag, og skal først være i kbh klokken 14, så jeg har nogle timer fredag til at panik-pakke og til at trylle manglende ting frem… om alt går galt, så må jeg trække blondinekortet, og håbe at der er nogen der gider rede mig/kan bestikkes🙂 Lige nu vil jeg bare komme i seng, og så finder jeg forhåbentlig ud af det hele, når jeg er lidt mere frisk i morgen eller fredag!

DSCN2918

Skriv et svar

