Forventninger til søndagens 6 timers løb

Så kan jeg vist ikke strække den længere. Det er tid til at komme ud med nogle tanker om hvad jeg håber på sker på søndag. Det er mit tredje 6 timers løb, og jeg føler mig meget bedre løbende end jeg gjorde til det forrige i oktober 2012. Så ja forhåbningerne er store! Jeg håber at lave PR, jeg håber faktisk at smadre min nuværende PR på ~61 km!

Og efter en uge med utroligt løb, er jeg top-tændt! Jeg har spist nogenlunde fornuftigt, jeg har slappet rimelig meget af, og så glæder jeg mig bare helt utroligt meget til igen at skulle løbe 6 timers. Jeg elsker at løbe 6 timers i Albertslund, hvor jeg har løbet de to forrige 6 timers løb, men nu bliver det også bare skønt, at komme lidt “ud” og se noget andet! Og det skal jeg nok komme til… i hvert fald kommer jeg til at se rigtig meget nærmere på Danish Crown slagteriet i Horsens – for jeg har vist slet ikke fortalt, at løbet foregår på en 1363 m rundstrækning rundt om slagteriet! Lyder det dødsygt? tja måske – men når først musikken spiller og tiden løber, så ved jeg jo, at hjernen slås fra og jeg bare løber og løber og løber og løber…

Nå ja… tilbage til målet. For hvad er det så? Det ultimative mål er at holde udgangstempoet ~5.27 min/km alle 6 timer. Det svarer til ca. 11 km/t (jeg har som sædvanligt ikke tænkt mig at gå) og giver dermed 66 km! Lyder det offensivt!? Ja, jo det gør det sgu nok – og der er sikkert nogle der sidder derhjemme og smågriner lidt😉 Men jeg ved også, at der er nogle der sidder og tænker “det kan hun sgu godt”, og det ved jeg nemlig, at jeg kan! Og ja, jeg kunne sagtens sidde her og fortsætte med at snakke om undskyldninger og underspille mig selv, og så tage ud og (måske) præstere på søndag! Men jeg kan sgu også bare sige hvad jeg håber og tror på😉 Jeg ved dog også ganske udmærket, at der ikke skal mange småproblemer til før det mål ikke kan nås. Derfor er der da også et backup mål, som siger 63 km! Her er plads til diverse pauser og lidt småproblemer. Jeg er sikker på at vejret arter sig, jeg har overbevist mig selv om, at en rutelængde på 1363 m er perfekt! Jeg tror på min væske og energiindtagsstrategi, jeg ved formen har været bedre, men at den er ganske udmærket! Og vigtigst af alt, så ved jeg, at udholdenheden er meget meget bedre end i oktober 2012. Der er selvfølgelig de ukendte faktorer – jeg har så sent som i dag haft krampe både under foden og i baglår – lurer der et problem, eller er det bare min alternative nedtrapning der driller? og ja jeg har været træt og begynder, at blive ramt af allergi – men jeg tror simpelthen ikke på, at det bliver et problem. Det eneste der kan bekymre mig er mine ankler! Opstår der problemer der, ja så skal der tages beslutninger om hvad det hele er værd. Det er ikke mere end 4 uger siden, at de sidst havde det lidt hårdt, og selvom de føles fine nu, så er jeg forberedt på, at der kan opstå issues på det punkt.

Og nå ja… hvis det ikke lykkes, så kommer der jo en chance igen en anden gang…. og ellers så kommer der i hvert fald andre løb og måske helt andre mål jeg kan arbejde hen mod🙂 Jeg er sikker på, at ligegyldigt hvordan det hele ender, så skal det nok blive en lærerig tur!

Søndagens menu er ved at være på plads og består primært af gels, skumfiduser og mandariner.

Søndagens menu er ved at være på plads og består primært af gels, skumfiduser og mandariner.

2 thoughts on “Forventninger til søndagens 6 timers løb

Skriv et svar

