Skønneste Samsø

Så blev Samsø erobret😉 Hvilket dejligt sted, og hvilke dejlige dage jeg havde derovre. Torsdag morgen gik turen med færgen om morgenen. Efter ankomst til vandrehjem i Kolby stod den på træning. Vejret var ikke helt med mig, da det regnede en del, så det blev til noget tiltrængt afslapning inden turen gik på cykel mod Nordby. Her stod den på løb i Nordby bakker og i området omkring Nordby. Og jeg må sige, at det absolut er et lækkert sted. Der er smukt og der er bestemt bakket! Det var sindssygt hårdt med nogle af de værste bakker, men samtidig var det virkelig et lækkert sted. Og jeg har bestemt tænkt mig at komme tilbage og lave mere bakketræning der inden jeg forhåbentligt skal løbe bjerge i Hong Kong i januar. Efter løbeturen gik det de 21 km hjemad på cykel, hvorefter jeg simpelthen valgte at slappe af resten af dagen🙂

Fredag var der jo varslet virkelig godt vejr, så planerne om en hel masse træning var faktisk allerede torsdag også droppet og erstattet af en plan om at bruge en del tid ved stranden – ganske enkelt fordi, det nok var det eneste jeg kunne holde ud. Og det holdt stik! Fredag morgen var varm, og allerede på morgenens 14 km løbetur var det virkelig virkelig varmt. Trods varmen kom jeg dog ud på en fin tur, hvor jeg så lidt af syddelen af øen. Planen var at løbe igen om eftermiddagen, når det blev køligere – det blev det bare aldrig, så jeg droppede det.

Derimod blev det til flere km på cyklen og en tur ved stranden, som faktisk bød på en fed oplevelse og sejr! Jeg svømmede nemlig 700 m i havet UDEN dragt! Det havde jeg nok ikke troet skulle ske, hvis jeg var blevet spurgt om det for en måned siden! Fornemmelsen er noget anderledes. Dragten gør altså en stor del af arbejdet for en, når man svømmer ude, så det var noget af en sejr. Mentalt kunne jeg godt mærke, at der lige bliver tricket noget indeni en, når det for alvor bliver dybt (vandet var så klart og fantastisk den dag), men med et par dybe indåndinger gik det helt fint🙂

Så det blev godt nok ikke til så meget træning på Samsø, men det blev til så meget andet. Og afslapning var tiltrængt (og er det stadig – varmen er lidt hård ved mig!) Jeg fik dog set tilpas meget af Samsø til at jeg ved at det absolut ikke er sidste gang jeg har været derovre for at træne – og især nok for at træne bakke:)

Mig på toppen af en af bakkerne

Mig på toppen af en af bakkerne

Nordby bakker

Nordby bakker

Nordby bakker

Nordby bakker

Og apropos bakker, så må jeg af sted nu – det gælder 1000 hm på et par af Kalundborgs mest bakkede villaveje. 25 omgange a 1,4 km – det bliver hårdt, men forhåbentligt klarer jeg den🙂

Skriv et svar

