Træning i varmen – på land og til vands

Som allerede nævnt tidligere så er varmen altså ikke min bedste ven! Jeg synes ganske enkelt det er for varmt for tiden! Hvor jeg i starten holdt det meget godt ud, så er det absolut blevet for meget den sidste uges tid. Det skyldes muligvis, at jeg har haft ferie og dermed ikke har været tvunget ind i på et køligt kontor 8 timer om dagen😉 Nå men ferie er jo bestemt dejligt, og vejret er da også skønt, men det er bare for varmt for mig at træne i det!

På land
På land er der derfor blevet løbet færre km den sidste uges tid. Søndagens bakketur tog også en masse kræfter og derfor har det også været med god samvittighed, at jeg har taget den med ro. Men i går ville jeg gerne i gang igen, og jeg måtte virkelig kæmpe med varmen. Jeg må ofte bruge 2-3 km på at komme i gang, når det er så varmt, og det er altså bare ikke særlig rart. I går afbrød jeg faktisk en løbetur fordi jeg ikke gad varmen. Da jeg tog af sted igen 1½ time senere gik det da også meget bedre – i starten! Jeg er i kbh i et par dage, og derfor skulle jeg lige rundt på slave-runden om søerne, og det gik i fuld firspring med hop og spring og temposkift i starten….. og så da jeg rundede Planetariet gik det bare ned ad bakke. Fra en let ubehag til kvalme, til at jeg bare måtte se at komme hjem, for at undgå at dele mit maveindhold med dem der var ude på en aftengåtur! Jeg nåede hjem, kastede op, kravlede i bad og tog 1½ time i fosterstilling med kvalme og enorm hovedpine, inden jeg fik det bedre og kunne spise lidt og dernæst gå “rigtigt” i seng.

I morges havde jeg det heldigvis fint igen. Jeg har løbet (vel at mærke om morgenen for at undgå varmen) og så har jeg drukket en masse vand og spist saltpiller og generelt bare fyldt på kroppen. Så jeg er heldigvis ovenpå igen, men det var ikke lige en rar oplevelse. I weekenden skal jeg til Viborg og løbe 24 timers løb, så jeg er glad for at det skete i går, så jeg har godt tid til at komme helt ovenpå og være opmærksom på at få fyldt på kroppen både i dagene op til, men i særdeleshed også i weekenden.

Til vands
Til gengæld har træningen til vands så været fantastisk! Jeg har allerede skrevet om min svømmetur uden dragt! Og derudover har jeg også været ude på en god lang kajaktur til spidsen af Asnæs! Det blev til 23 km og var en rigtig hyggelig tur lørdag aften. Vi sejlede i toer-kajak, så der var tid til masser af snak og jeg tror faktisk nok vi fik nogenlunde hele Verdens- og Kalundborgsituationen – og det kan nogen gange også være meget vigtigt! Der var medbragt mad og vi fik badet (og kajakken prøvede godt nok at stille af, men det lykkedes heldigvis ikke😉 ) og det var bare en fantastisk tur, hvor vejret og Asnæs vidste sig fra sin bedste side! Hvis jeg skal klage over noget, så skulle det lige være, at jeg til min skuffelse slet ikke blev øm dagen efter trods de mange km!

Asnæs-spidsen er besejret!

Asnæs-spidsen er besejret!

Men jeg har faktisk også prøvet noget nyt på vandet – nemlig dobbeltsculler! Og jeg kan love jer for at det er svært! Det er godt nok svært, og der er virkelig meget teknik, der lige skal være styr på! Her kan jeg fortælle, at der ikke kom mange ord fra min mund (altså udover bandeord og lignende), for der var simpelthen ikke overskud til det! Jeg fik også hamret åren ind i min arm og scorede et fint blåt mærke, og så var det altså også bare hårdt! Man bruger hele kroppen i modsætning til kajak. Så jeg var brugt søndag aften, da jeg kom hjem efter 1½ time på vandet og forinden havde løbet de 26,5 km med 1000 højdemeter… Men det var stadig fedt – og det irriterer mig, at jeg ikke kan det ordentligt, så jeg skal selvfølgelig af sted igen, så jeg kan blive god til det🙂

2 thoughts on “Træning i varmen – på land og til vands

  1. Jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der døjer med varmen, kvalme og hovedpine. Efter min mening har det været for varmt siden en gang i april🙂

Skriv et svar

