TEAM AWESOME LIRA til DHL

Som lovet skal jeg til at skrive lidt om løb, sjov og fis og ballade igen🙂 Og selvfølgelig skal der også i år være et lille indlæg om årets DHL. I år skulle jeg selvfølgelig løbe med mine søde kolleger! Jeg havde selvfølgelig udråbt mig selv som Team Captain fra starten og havde stået for tilmeldingen. Vi er jo ligesom rimelig mange i min afdeling, så jeg var måske lidt skuffet over, at jeg ikke kunne lokke flere med – især fordi jeg virkelig prøvede og nok nærmest personligt har spurgt alle – op til flere gange! Men det positive er, at der i hvert fald er flere der har sagt, at de kommer med næste år (ja ja, de sagde det nok i håbet om, at jeg har glemt det næste år – det sker ikke!!)

Men men men, vi var 11 mand der var klar, og selvom jeg synes vi skulle have været minimum dobbelt så mange, så er 11 mand også flot😉 Da man jo løber 5 mand på et hold, og da jeg regnede et par last-minute-afbud med ind i det hele, blev der tilmeldt to hold: TEAM AWESOME LIRA 1 og 2! I mandags kom første afbud ret hurtigt! Chefen var straks klar til at tage den ekstra tur! Så den fik han! Timerne gik og næste afbud røg ind – den ekstra tur tog jeg så! Og så igen lidt senere kom næste afbud! Og så måtte vi ellers i gang med at kæmpe om den tur! Chefen var absolut ikke-løber, da jeg begyndte i teamet i oktober. Men efter at have bedt om hjælp til et begynderprogram, fik vi sat gang i en transformation på det område, og i dag har han virkelig rykket sig, og er sgu ligefrem blevet en løber på det niveau, hvor man bare kan se at han elsker det, når han løber – og det er det jeg elsker at se! Jo jo, fremgang og gode tider er også en vigtig del af det, men glæder ved løb er og bliver i mine øjne det vigtigste! Nå, men tilbage til det der DHL løb….

For han er løber, og han kan godt løbe 15 km! Det ville dog være hans længste tur indtil nu, og jeg ved jo godt, at tempoet ikke ville være roligt, når først han er omgivet af andre løbere. Så jeg udnyttede min position som Team Captain, skar igennem og sagde “Det er for langt for dig – den tur er min! – End of discussion!”. (Jeg skal vel også have lov til at udnytte det, når nu det for en gangs skyld er mig der kan bestemme! Så vi kom altså 7 mand til DHL i stedet for 11. Chefen og jeg tog os af det ene hold og løb i tiden 2:02, mens de andre 5 tog sig af det andet hold og løb i tiden 2:09. Også på det andet hold var der nogen, hvor jeg måske også har skubbet dem lidt blidt af sted på nogle løbeture, og har guidet i køb af løbegear (fordi man ikke kan leve uden!), så derfor var det fedt at se, at de alle kom godt igennem

Men DHL er jo godt nok kaos! Man kan ikke løbe hurtigt, man løber nogle andre løbere ned hvis man ikke er helt vågen, man får også selv en albue eller to i siden, men man kan stadig hygge sig, og det gjorde vi! Jeg ved godt det er lidt provokerende at sige, men jeg hyggeløb en dobbelttur i tiden 48 minutter og efter en kort pause løb jeg den sidste tur på 24 min (jeg er snart virkelig tændt på at prøve at give den fuld skrue på et halvmarathon for at se hvad jeg kan). De andre løb også alle nogle gode ture, og vigtigst af alt, så fik vi spist og snakket og hygget efter løbet. Pga. de mange ture jeg løb, så var jeg ikke så aktiv i heppe-delen og social under løbet, men jeg nød nu også bare at være ude på ruten. Så det blev en hyggelig mandag aften i Fælledparken, med løb, godt selskab af kolleger og også lige et par snakke med nogle af de skønne københavnere, som jeg desværre ser for lidt til efter min flytning til Verdens Ende.

Team Awesome lira 1 - selvfølgelig ikke med sådan et kedeligt holdfoto :)

Team Awesome lira 1 – selvfølgelig ikke med sådan et kedeligt holdfoto🙂

3 thoughts on “TEAM AWESOME LIRA til DHL

  1. Ser lige man skal denne vej igennem🙂
    Jeg er med i en FB gruppe. North Sea Beach Marathon. Det er dem der har billetter. Se hvordan på deres FB side.
    Altså hvis det har interesse🙂

    • Hej Brian. Det er som sådan et fint bud på et halvmarathon, men det er nok for langt ude i fremtiden. Jeg vil ikke træne målrettet mod et halvmarathon i så lang, så det bliver nok i stedet noget med at jeg finder et inden nytår🙂

Skriv et svar

