Lidt om TrainingPeaks og om valgresultatet

TrainingPeaks
Efter at have fået lavet træningsprogram er jeg for alvor kommet i gang med at bruge programmet TrainingPeaks. Der findes efterhånden flere programmer til logning af træningspas og jeg har i flere år anvendt endomondo – om end min anvendelse i dag begrænser sig til ren logning af data, så jeg kan se tilbage på træningen og har lidt statistik på træningsmængder over de forskellige perioder. Men Claus Hechmann anvender altså TrainingPeaks, hvor han lægger programmet ind, og jeg så kort og godt læser det, udfører det og sidst dokumenterer eller i hvert fald bekræfter gennemførelsen af passet. Man kan godt uploade træningspas fra uret, men jeg må indrømme, at jeg er faktisk ikke nået dertil. Jeg har indtil nu “bare” noteret at træningspasset er gennemført, har noteret distance og tid.

Umiddelbart virker det jo ikke så anderledes end at have et program som dokument eller på papir, og jeg indrømmer gerne, at min første tanke var, at jeg næsten ikke orkede at sætte mig ind i et nyt system! Jeg har dog skiftet mening! Først og fremmest, så virker hele systemet med, at programmet bliver lagt ind, og jeg noterer når det er gennemført, hvorefter ens træner kan følge med i hvordan det går, bare helt fantastisk motiverende for mig! Derudover er det utroligt praktisk på mange måder. Programmet fås som app, så jeg behøver ikke sætte mig helt præcist ind i hvad jeg skal (jeg har selvfølgelig en ide om det, da programmet følger en fast struktur, som jeg hurtigt har lært og husker), men jeg kan hoppe i løbeskoene, tjekke programmet på telefonen og evt. taste det på uret afhængigt af hvor kompliceret det er, og så er det ellers bare af sted. Der er ingen undskyldninger med at man har glemt programmet hjemme eller lignende.

Det passer kort sagt bare virkelig godt til mig og mit liv, hvor det sker indimellem (som i dagligt), at jeg glemmer nogle småting😉

Slut med Verdens Ende
Valgresultaterne i Kalundborg Kommune (og de fleste andre kommuner) kom først efter min sengetid i går! Men de blev tjekket straks jeg stod op! Kommunalvalg er måske ikke det mest ophidsende, men jeg kender en som stillede op i går, og som jeg havde et håb om kom i kommunalbestyrelsen – og det gjorde han! Gennemsnitsalderen i kommunalbestyrelsen i Kalundborg er (så vidt jeg husker) alt for tæt på de 100 år! Derfor glæder det mig så meget, at Jeppe nu kan trække gennemsnittet ned – og jeg forestiller mig faktisk, at jeg nu godt kunne være bare lidt interesseret i kommunalpolitik..

Men men men, i et svagt øjeblik har jeg vist fået lovet Jeppe, at jeg nok skulle stoppe med at kalde Kalundborg for Verdens Ende, når han blev valgt ind! Og når jeg nu ved hvor meget han hader udtrykket, må jeg hellere overholde det løfte…. men altså Kalundborg er jo ikke bare Kalundborg, så jeg må lige se om ikke der dukker et andet fint (og positivt) navn op, så Kalundborg ikke bare skal være Kalundborg🙂

Skriv et svar

