Lad os nu bare løbe (og nyde det og have det sjovt)

Jeg elsker at være løber! Jeg elsker løbermiljøet! Jeg elsker det fordi der er så mange søde og rare mennesker. Fordi der er plads til alle! Fordi vi mødes på tværs af alder, køn, bopæl, interesser (altså ud over løb)… ja på tværs af mange ting! Og det elsker jeg! Jeg elsker alle de underlige og anderledes snakke, man kan have i forbindelse med løb.

Men ved i hvad…. nogen gange bliver jeg sgu ked af det! Jeg er faktisk nogle gange i løbet af i år virkelig blev ked helt indeni. Slet ikke fordi jeg er blevet “ramt” eller har været en del af nogle af de her diskussioner, men fordi jeg oplever/observerer/ser/hører snakke/diskussioner/episoder, som bare gør mig ked af det! Der er mange der har været i “gamet” i mange år, og tiderne har ændret sig! Nogle bryder sig ikke om ændringer, og jeg kan nok også forstå noget af det. Men det er måske bare måden det nogen gange kommer ud… Nå, men altså, jeg bliver i hvert fald ked af det, når tonen bliver, som jeg har oplevet det nogle gange i løbet af i år.

Jeg tror de fleste løbere kan nikke genkendende til at der har været nogle debatemner i løbet af året, og derfor gider jeg ikke hive nogle frem og starte nye debatter eller blusse op i nogle gamle. Jeg synes bare vi skal give hinanden en god julegave, og så i stedet bare glædes. Glædes over det løb vi har til fælles. Glædes over at andre får glæde af deres træning – omend man så selv mener andre træner ufornuftigt eller ligefrem hjernedødt, vælger at løbe for få eller for mange løb, eller de forkerte løb! Løber forkert eller hvad vi nu kan starte debatter om. For hey, hvem siger i øvrigt at vi alle vil det samme? eller skal det samme? Måske elsker man bare en form for træning – og så er det måske glæden, der er det vigtigste, og ikke de resultater træningen fører med sig…

Selvfølgelig skal der være plads til debat – og debat og uenighed kan være godt, meeeen jeg ønsker mig bare, at vi lige husker at fokusere mest på bare at have det sjovt, løbe og bare nyde det🙂

3 thoughts on “Lad os nu bare løbe (og nyde det og have det sjovt)

  1. Jeg forstår dig, og deler din glæde. Jeg tror, det allervigtigste er at lytte til sig selv og sin krop og ikke til dem, der har ondt i et eller andet – eller bare slet og ret bare er misunderlige…

  2. Jeg er helt enig med dig og har faktisk haft lyst til at skrive et lignende indlæg. Det er så træls at nogle små forskelligheder kommer til at stå i vejen for det store og vigtige: at vi alle er løbere og æææææælsker at løbe. Amen og god vind i 2014😀

Skriv et svar

