Hård trailtur på Røsnæs for asfaltfræseren…

ha altså! Jeg har løbet en terræntur på Orø de seneste 2-3 måneder, og ellers er jeg faktisk levet en hel asfaltræser… ah okay, det passer måske ikke helt, for jeg løber mange km i både skov, på stier og på grus… men jeg løber alt for lidt terræn som i det vi har på Røsnæs! Turen i dag, som gik rundt på 14 km ruten til klubbens trailløb på Røsnæs, var derfor hård! Jeg dannede efter få km en god og sikker bagtrop! Jeg måtte også trækkes op ad en bakke😉 (Tak til michael for hjælpen).

Men selvom jeg ikke helt er vant til det terræn lige nu, og måske også havde lidt trætte stænger, så var det en fed tur! Som i kan se på endomondo, så kom vi godt omkring på Røsnæs. Det gik op, op, op og nok også lidt ned. Men det mærkede jeg altså ikke så meget. Ricky var en sikker vejviser, og undervejs blev der også snakket lidt om ruten og om løbet generelt.

Ruten går på en meget kort stykke asfalt/grusvej, og ellers er det altså på lækkert underlag for resten. Der er bakker, der er strand, der er skov, der er noget der grænser til krat. Man skal være vågen, man skal over træstubbe og træstammer og under grene. Der er litd af det hele. Desværre har Bodil også “spist” et par af stierne, så der er nogle steder, hvor vi lige skal sørge for at opmærke ruten godt, og hvor man lige skal fra skrænt til strand og retur igen.. men det bliver stadig bare fedt! Glæd jer…..

Nå ikke så meget snak… men nu blot nogle billeder… og så en tak for turen til drengene, som slæbte mig rundt i dag🙂

2014-01-04 11.15.15

2014-01-04 11.16.38

2014-01-04 11.27.57

2014-01-04 11.27.59

2014-01-04 11.35.05

2014-01-04 11.35.08

2014-01-04 11.35.31

Og ja når i nu ser ovenstående og tænker – jeg må da deltage.. Så husk tilmeldingen her

Da vi var færdige i dag var jeg styrtet en enkelt gang og havde stået i mudder (evt godt blandet med ko-lort?!?) til op over anklerne.. Jeg tog den derfor lige ud i bølgen blå for at forsøge at skylle mudderet væk, inden jeg igen fik adgang til bilen🙂

… og i øvrigt – husk der er deltagerbegrænsning🙂 Der er stadig masser af plads, men med 35 tilmeldinger på mindre end en uge, er der lagt op til, at det pludselig kan gå hurtigt🙂

Men Røsnæs er jo mere end natur og et lækkert løbested. På vej hjem gik den derfor forbi Dyrehøj Vingård, som jeg jo har hørt lidt om – især for deres vine. Men jeg er jo først for nyligt blevet voksen nok til at begynde at købe rigtig vin. Så derfor skulle der altså prøves lidt nu. Så der er blevet købt et par hvidvine hjem og en rødvin, som nu skal prøves. Jeg er meget spændt, og jeg kommer i hvert fald retur igen – for der var simpelthen så mange andre lækkerier ud over vin! Gløgg!!! (mmm, dog for sent), masser af forskellige typer sirup, likør og masser af andre lækkerier.. Jeg blev lidt forfalden til en solbær-likør! Jeg købte den ikke – er ikke sikker på jeg var voksen nok! Jeg har allerede fortrudt! Og tror det bliver starten på en dårlig vane😉 (men dem skal der også være pads til…)

Men absolut også et sted jeg vil anbefale at man lige kigger forbi efter løbet den 10. maj, eller efter vintermarathon som bliver afholdt i Kalundborg på søndag!! Indtil da kan i også lure lidt her her

2014-01-04 12.29.37

2 thoughts on “Hård trailtur på Røsnæs for asfaltfræseren…

Skriv et svar

