Gode ben og nyt gear…

Kender i ikke det – man har fået nyt gear, og pludselig løber man ikke – nej man flyver! Ja, sådan var det vist i dag. Dagen stod på shopping, og højdepuntet var besøg i Løberen i Roskilde. Jeg skule have løbetights, men kom sjovt nok hjem uden nye tights, men med to nye løbejakker og inden mindre en 12 flasker til væske (de er gode til 6 og 12 timers løb… og jeg kan sikkert finde mange andre gode argumenter frem). Den ene løbejakke skulle derfor testes, da jeg var hjemme om eftermiddagen, og det var tid til at få lidt frisk luft og lufte løbeskoene.

Men mine nyeste fine Gemini pandelampe skulle også med på tur (den langbenede mener det er hans – jeg lader ham bare forblive i troen), og desuden var det også tiden til at stikke i mine nye feetures merino uldsokker venligst doneret af ultrarun. Jeg løb også med pandelampen i torsdags, så dagens tur var anden tur. Pandeampen adskiller sig fra min PEtzl Nao ved at have en strop op over hovedet. Og den skulle jeg i torsdags lige vænne mig til. Det betyder nemlig, at mit hår skal sættes lidt anderledes, og i torsdags resulterede det i noget af et hårkaos med hår og pandelampe godt viklet ind i hinanden… i dag havde jeg lært lektion. En fletning og så spillede det!🙂 . Jeg er nok typen der mener at strømper da nok bare er strømper! Men jeg lærte også lidt i dag. Jeg kan fornemme, at jeg får en ny last med de her feetures sokker, for de er simpelthen så bløde og rare! Faktisk så rare, at jeg næsten kunne overveje at hive dem halvsvedige op af vasketøjskurven og hive dem på! Så kort sagt, var det bare en super tur i dag. Med nyt gear røg der på lidt over 2 timer 24 km på kontoen, og det var en fest også selvom jeg endda satte tempoet lidt højere end hvad jeg plejer.

Nå men lidt mere om pandelampen. Nu har jeg jo efterhånden nogle stykker! Gemini har klart et super lys. Den har tre styrker, og med laveste styrke kan man sagtens løbe på udfordrende underlag, men med øget styrke bliver det bare meget sjovere! 1500 lumen er der på max, og det er sgu lidt fedt at spæne af sted med sådan en lyskegle foran sig. Pandelampen fås med to batterier, og den langbenede havde selvfølgelig bestilt det store. Jeg var måske nok lidt skeptisk i starten, men lampen sidder så godt, at jeg i dag ikke skænkede batteriet en eneste tanke. Så selvom jeg efter torsdagens tur sagde, at jeg måske også ville købe det lille batteri, så sker det nok ikke lige foreløbig.

Gemini pandelampen. Batteriet er "klodsen" til højre, mens selve lampen ligger med lyset nedad i venstre side

Gemini pandelampen. Batteriet er “klodsen” til højre, mens selve lampen ligger med lyset nedad i venstre side

Og så lige for at vise hvad det seneste yndlingsgear kan præstere på en ellers helt mørk sti…

Laveste lysintensitet

Laveste lysintensitet

Mellemste lysintensitet

Mellemste lysintensitet

Højeste lysintensitet

Højeste lysintensitet

Efter dagens tur havde jeg debut med den nyeindkøbte vin fra Røsnæs. En Solaris fra 2012 blev det til! Sammen med lækker sushi… den var god! Så god, at jeg meget snart bare skal se at komme i seng🙂

Dagens hvidvin

Dagens hvidvin

2 thoughts on “Gode ben og nyt gear…

Skriv et svar

