TESTTID: Det går fremad! Med store skridt….

I går blev jeg testet! Jeg har jo allerede sagt, at jeg har kunnet mærke klar fremgang. Men at se tal på det var alligevel enormt fedt!

Da jeg var i gang med testen på løbebåndet følte jeg mig godt nok presset, og overvejede helt om jeg bare tog fejl, og slet ikke var blevet bedre.. Jeg var derfor meget glad, da Claus stoppede båndet, da jeg havde steget trinvis i hastighed og til sidst havde løbet 90 sek i 15 km/t tempo. Man kan sige mange positive ting om sådanne test, men hold da op hvor er det bare forfærdeligt at have den der maske på. Jeg kampsveder altså bare inde i den! Nå, men jeg overlevede altså, og kunne straks modtage beskeden om, at der var sket noget!

Og det er der nemlig! En hel masse! Faktisk så meget, at jeg har været helt høj over det. Kort sagt (jeg har lidt travlt i dag), så har jeg øget min VO2 max fra 2,5 l/min til 3,0 l/min. Det har betydet en markant forøgelse af mit kondital, som er steget fra omkring de 46 til nu 57,8! Det må man godt være stolt af! Men endnu bedre er min forbrænding! Sidst jeg blev testet fik jeg faktisk indtryk af, at jeg var ret god til at forbrænde fedt! Men hvis jeg var god den gang, så er jeg nok fænomenal nu! Op til næsten 11 km/t forbrænder jeg faktisk mere fedt end kulhydrat. Tilsammenligning forbrændte jeg for 2,5 måned siden 38% fedt og 62% kulhydrat ved en hastighed på kun 8 km/t.

Samtidig har de nye resultater betydet, at mine zoner (de hastigheder jeg løber med) har rykket sig en del! Så fra i morgen venter nok 2-3 hårde uger, hvor jeg lige skal vænne mig til de nye zoner. Men det bliver hamrende fedt!

Så med et selvtillids- og motivationsboost er jeg bare super klar på de næste mange ugers træning! Aftalen med Claus er selvfølgelig at vi fortsætter træningen frem mod den 26. april, og så bliver der lige lagt endnu en test ind inden den store dag. Vi har en klar plan for, hvor der skal rykkes nu, så det bliver fedt at arbejde med det, og forhåbentligt se resultater både ved næste test, men også den 26. april🙂

Skriv et svar

