Langtur og test af Ultimate direction vest

Ja ja langtur og langtur… Men når man i snart 4 måneder har fået ordineret et marathon og ellers kun ture på max 2 timer, så er en tur på 2 timer og 20 min pludselig en langtur! Og jeg havde glædet mig til dagens tur. Men min krop kæmper altså lige nu. Ikke længere pga. sygdom, men pga. at noget (lad os bare kalde det en parasit) har stjålet mit liv, min søvn og min jeg-tid! Så da jeg i eftermiddags tænke “nu skal jeg løbe”, blev tanken efterfulgt af “jeg kunne også bare sove”… og det gjorde jeg så! 1½ time i drømmeland og så vågnede en noget knotten Sidsel op og var slet ikke klar på nogen som helst løbetur!

Meeeen jeg kom af sted. Jeg var allerede i løbetøjet, så rygsækken skulle bare gøres klar, ur og sko skulle på og så af sted! Efter 10 min elskede jeg det heldigvis igen, og så nød jeg ellers +2 timer i selskab med mig selv (langt væk fra computere, telefoner mv.) Jeg fik tænkt store tanker og nød bare at være “mig”. Det var tiltrængt! Det var rart! Det var helt klart et af weekendens tiltrængte højdepunkter (okay, der har været flere, da jeg også har haft familie-fødselsdagsbesøg og har haft noget dejlig (også tiltrængt) kærestetid med den langbenede)!

Turen gik ud mod Asnæs, og var som altid skøn! Da det nu var en lang tur, skulle der væske med. Og da jeg i december var så heldig at vinde en løbevest i løbeklubben på facebooks julekalender, ja så skulle den selvfølgelig prøves! Rygsækken er fra ultimate direction (SJ Ultra Vest) og var venligst sponsoreret af Gaia Sport. Lidt mere om rygsækken kan ses her, ligesom den kan ses på billedet. Jeg har hidtil kun løbet med Salomonrygsække, og primært anvendt dem med væskeblærer, som jeg har været super glad for. Jeg var derfor meget spændt på nu at prøve det her anderledes system, hvor man har vandflasker i lommer foran på brystet. Jeg må indrømme, at jeg de første par km syntes det var lidt akavet. Jeg skulle bestemt lige finde ud af, at der nu var en masse “foran”. Men da jeg først havde vænnet mig til det, og også havde drukket lidt, så vandt rygsækken stort! Den sidder super godt! og hvor jeg ofte lige skal vænne mig til at løbe med væskeblæren, fordi jeg spænder lidt anderledes i den nederste del af ryggen, så føltes det meget naturligt med flaskerne foran. Jeg synes dog stadig at flaskerne er store! Men faktisk har min ene salomon rygsæk også flasker til at sidder foran (jeg har bare aldrig brugt den med flaskerne – dels pga nedskæringen af de lange ture). Og jeg tænker at jeg skal eksperimentere lidt med de flasker og evt andre mindre flasker. Også fordi jeg ikke har brug for 1 l væske på de ture jeg løber lige nu.

Så herfra et thumps up til både rygsæk og også generelt til væskesystemer, hvor flasker monteres foran på brystet🙂 Og også en tak til løbeklubben på facebook for den finde pakkekalender og til deres sponsorere og altså særligt Gaia Sport, som leverede min fine præmie🙂

Ultimate Direction SJ Ultra Vest, som jeg nu er den heldige ejer af :)

Ultimate Direction SJ Ultra Vest, som jeg nu er den heldige ejer af🙂

Skriv et svar

