Når det hele bliver så meget for meget, at der kun er et at gøre..

Er der nogen der har bemærket min meget begrænsede tilstedeværelse? Mon ikke… Jeg prøver desperat at nå at sove, træne, arbejde og træne.. Alr derudover har de seneste 1½ måned været en luksus. Jeg har kæmpet mig igennem sygdom og sindsygt travle perioder. Jeg har nægtet at droppe træning, og jeg har fokuseret hårdt på at få mine 8 timers søvn! Det sidste er glippet den sidste uges tid, og i torsdag var grænsen så nået.

Tja onsdag var hektisk! Træningen skulle ikke udsættes pga. arbejdsstress, så jeg fløj ud af døren 15.15, spurtede 16 km og fløj ind på min plads igen (ja det gik så hurtigt, at jeg blev mødt af kommentaren “var du ikke lige gået”, da jeg kom igen) Lidt i ni trak jeg “vil du hente mig” kortet og så gik det hjem i seng. Torsdag fortsatte i nogenlunde samme stil. Kl 16 skulle jeg løbe med den langbenede! Jeg var slet ikke klar.. jeg brokkede mig allerede inden vi var startet! Og det fortsatte. Efter 3 km og masser af brok og diskussion med mig selv meldte jeg ud, at det simpelthen ikke gav mening for mig! Så torsdag blev dagen hvor jeg løb den korteste løbetur i meget meget lang tid – endda i et pace der nok nærmere var nær 7 min/km end de normale tempoer.

Men det var det eneste rigtige at gøre. Kroppen kunne ikke mere!! Og jeg GAD simpelthen ikke!

Og efter en del søvn og lidt pleje, ja så var jeg da i lørdags klar igen. Og igen med energi og lyst til løb. Det holder stadig lidt hårdt, og jeg ser meget frem til skiferie, så jeg kan få en pause væk fra det hele, og faktisk også lige et lille break i træningen, nu hvor jeg har kæmpet i nogle meget hårde uger.

(For at det hele ikke skal lyde usselt, så havde jeg i dag dog en rigtig godløbetur, hvor jeg holdt et super godt pace over 2½ time og 30 km i benene)🙂

2 thoughts on “Når det hele bliver så meget for meget, at der kun er et at gøre..

  1. Hold da op, Sidsel – du gjorde mig helt forskrækket! Og så handler det bare om, at du måtte korte en træningstur af. Jeg synes det sætter et kraftigt relief omkring, hvor minutiøst pertentlig du er omkring at følge programmet. Pas nu for pokker på dig selv!

    • ha ha, beklager. Men ja jeg følger programmet meget nøje, men altså også kun dertil, hvor kroppen siger fra. Det siger meget om, at programmet er rigtig godt lagt til hvad jeg kan – når altså bare jeg husker at passe på mig selv! Og lige det skal jeg til at tage lidt op igen – så det her ikke bliver noget der sker for ofte🙂

Skriv et svar

