Løb efter forholdende

Men what to do når forholdene nærmer sig noget man slet ikke bør løbe i? Min ferie bliver brugt i de norske fjelde. Størstedelen af ferien bliver brugt med ski på benene, og hvor er det i øvrigt bare fantastisk!! Men ferie er ikke nødvendigvis lig med træningspause, så selvfølgelig har jeg planlagt lidt løb. Jeg er dog meget glad for Claus knap så optimistiske indgang til det her med løb i de norske fjelde. Han har nemlig “ordineret” lystbetonet løb hele ugen!”. Og min udmelding var nok nærmere noget i stil med, at jeg nok ikke skulle løbe 100 km i højt tempo. TAk Claus!

For siden vi ankom har der været en konstant dryppen! Første tur var egentlig rigtig fin. Jeg fandt en fin vej, hvor sneen var fast og hvor jeg stod fint fast i mine speedcross. I går morges var vejene til gengæld bundfrosne, og jeg indrømmer at turen ned af bjerget var noget udfordrende.. Da jeg var nede af bjerget gik det dog fint. I dag er “dryppen” blevet til en konstant “løben”. Sneen smelter og vandet fosser ned ad bjerget. Jeg turde ikke løbe i morges, da jeg godt var klar over, at det ikke ville blive godt efter gårsdagen tøvejr!

MEN den netop overståede tur var godt nok også noget udfordrende. Jeg nåede indkørslen – så faldt jeg! Men jeg kom trods alt op igen🙂 Herefter gik det af sted i et tempo der er efter forholdende. For så længe jeg bare løber efter forholdende, så kan man jo sagtens løbe ikke! Efter 3 km hørte jeg mig selv sige “det går jo ikke”! Kort efter kom der heldigvis noget vej, hvor der ikke lå is på, og jeg fik her dagens 3 gode km inden jeg igen var tilbage til “skøjtebanen” og fik kæmpet mig hjem.

Nu sidder jeg hjemme og smågriner lidt. Jeg var jo total Bambi på glatis, men det var stadig rart lige at komme ud og få min “Sidsel-tid”. Dagen i morgen (og i særdeleshed vejret) må vise, om der er noget fornuft i at kæmpe mig af sted i morgen, eller om dagen i morgen bare skal bruges på ski og ikke mindst min fødselsdagsgave, som er en tur i bobslæde på den olympiske bane – spørg lige om jeg glæder mig!!!🙂

Skriv et svar

