Bob-slæde succes og bjergtræning

Jo jo, det er godt nok en skiferie… men derfor er der også plads til andre ting. I går stod den derfor på bobslæde! OL-banen fra Lillehammer 1994 var stedet, hvor vi skulle brilliere. Efter en kort instruktion blev vi sat i slæden og så gik det ellers løs.

Det var sgu fedt! Jeg sad lige bag vores styrmand, og kunne derfor (i starten) se hvad der ventede os. Vi startede blidt, lige ud,et par blide sving og så blev vi ellers slynget mod bunden i et skarpere sving, så blev hovedet slynget mod slædens højre side (vi var sikkerhedsmæssigt forsvarligt klædt på med hjelme og nyrebælter) og så mod venstre side… Som sagt sad jeg lige bag vores styrman, som sad med ret ryg fuldstændig ubemærket af situationen. Jeg kan love for at jeg kæmpede…. kæmpede for at rette kroppen op.. og så lykkedes det! Og så kom der igen et sving og scenariet fra før gentog sig.. efter 56.19 sek bremsede vi!

Det var en fed oplevelse! Og bagefter fik jeg også et overblik over banen og fangede hvordan vi havde kørt nedad igennem nogle skarpe sving og så opad. Godt nok var oplevelsen lidt hurtigt overstået, men det var en anderledes oplevelse, og fedt at prøve, når nu chancen var der. I morges kunne vi også få glæde af oplevelsen igen, da vi vågnede op noget stiv-nakkede🙂

I dag har den så stået på ski… i hvert fald lidt. For vejen op til hytten er blevet farbar igen, og jeg har kigget meget på den siden i går. Så derfor skulle der spænes lidt op ad bjerget i dag. 7 ture fra vejen og op til hytten blev det til. Næsten 16 km, og jeg glæder mig til også at få glæde af den tur i morgen tidlig🙂

bob03

bob01

Skriv et svar

