VM i halvmarathon i Kbh

Så er armene ved at komme ned og oplevelsen ved at bundfælde sig. Jeg er stadig helt igennem pave-stolt over mit løb! Jeg vidste jeg kunne, men betingelserne var slet ikke optimale, og at jeg så alligevel løber blot 40 sekunder fra de 1.35, som var det helt store håb – det er over al forventning. Tænkt da bare hved det kan ende med, hvis jeg fortsætter træningen og så møder op til løb, veludhvilket og frisk! Hvis jeg så også slipper for at være ramt af at være kvinde på løbsdagen og deraf følgende tæv af mit underliv. Og hvis jeg så endda også lige får lidt fif til væske/energi strategi inden løbet og ikke starter morgenen med at finde ud af hvor mange væske-depoter der egentlig er, og tager den lidt på hovsa – der kom vand ind – nej hovsa nu var det energidrik! Ja, så er jeg altså sikker på, at der er mere at hente!

Nå men jeg har lovet lidt mere om hvordan jeg oplevede hele løbet og setup’et derinde. Jeg ankom med bus fra Kalundborg, og som de fleste ander, så ankom vi i rigtig god tid! Der var derfor rigeligt tid til at sidde og nyde solen og lige slappe lidt af og forsøge, at få en kort powernap. 1 time før start begyndte jeg at gå mod bagageindleveringen og afleverede uden problemer bagagen, hvorefter jeg fast besluttet gik mod startstregen, på udkig efter 1.35 skiltet. Hold da op, der var langt! Jeg stod altså ret langt fremme, men det tog alligevel tid før vi kom over målstregen. Dem der har stået langt nede, må godt nok have ventet længe! Men ådan er gamet selvfølgelig, og jeg er sikker på, at de har hygget sig ligeså meget, selvom de måtte vente lidt på at komme i gang.

Der var tid til toiletbesøg, lidt snak med løbevenner jeg stødte ind i. Også tid til lidt panik – hvornår er det nu vi starter? Var det alligevel ikke kl 13 (som jeg troede). Ja ja, så jeg var tossen der rendte rundt og spurgte de andre hvornår vi lige skulle starte😉 Ude på ruten var vi mange! Selvfølgelig var vi det, men jeg havde fået placeret mig helt rigtigt. Selvfølgelig blev der overhalet, men jeg lå faktisk ret stabilt hele vejen og slap dermed for de store zigzag manøvrer. Det vidner min totale placering i løbet af løbet også om, hvor jeg hele tiden lå som nr. 4200-4300. For de nysgerrige, så gemte jeg mig i lørdags bag navnet Benjamin, som løbet 15929.

Turen havde to højdepunkter! Det første var at løbe ad Falkoner alle og se så mange hoppende hoveder løbe foran mig, og det andet var uden tvivl det dannebrog-klædte Frederiksberg Alle! Det var sgu fantastisk! Om det er fordi, at jeg de første 14 km bare var i flow og bare løb, at jeg ikke husker noget specielt fra ruten skal jeg ikke kunne sige, men det var sidste del af ruten, der har sat billeder fast i hovedet på mig! Til sidst var det dejligt, bare at vide at jeg næsten var der, og at give den det sidste over stregen! Fra start og hertil var alt perfekt!

Som jeg skrev sidst, så skete der det, da jeg passerede stregen, at jeg stoppede med at løbe og så snurrede verden rundt! Jeg kom lidt fremad og hang så ind over et hegn! Jeg var svimmel og trængte virkelig til væske! Men jeg var okay. Derfor sagde jeg tak, men fortalte at det var okay, da en samarit kom hen til mig! Og jeg var også okay, men jeg havde ikke forestillet mig, at der var så langt til vandet! Og det var netop den eneste anke jeg har! Jeg synes man skulle gå alt for langt for at få vand! Vi fik medaljer først og først efter ca. 20 km (ja ja) kom der noget vand.

Men bortset fra det, var alt super! Frugt, energibar og øl i mål. Super betjening ved baggageudlevering, og tid til at mødes med både et par veninder og min søster, som tilfældigt var i københavn.

Kort sagt et super løb, en fantastisk dag, en FED oplevelse (og sjovt nok, så har jeg allerede tankerne lidt på næste halvmarathon, for det her bliver ikke den sidste PR på distancen)

Skriv et svar

