En uge til race day! Men…

Ja nu nærmer det sig. Om en uge er det tid til at være helt klar til årets store mål – 100 km løb i Aænertslund. Jeg har trænet målrettet og fokuseret, og jeg burde være klar! Jeg har opnået stor løbemæssig og formmmssig fremgang, men derfra og til at være klar, er desværre ikke sådan bare lige…

Et 100 km løb kræver ikke bare gode ben! Det kræver vilje og tro! Jeg har i 4 måneder kæmpet og ikke villet give op. Ikke skruet ned, fordi det skulle være MIN beslutning ikke at passe min træning! Jeg har set bunden, men at ramme den…. (og her taler vi ikke om dykning/undervandsjagt – en ny fritidsinteresse, som jeg har kastet mig ud i) det var ikke rart! At ramme den på en fucking løbetur var slet ikke ventet – og så alligevel, for på mine løbeture har jeg “ro”, tid og kan tænke – og det var tydeligvis for meget. Den langbenede havde nok ikke set komme, at han sendte en Sidsel af sted på løbetur, som så nogle timer kom hjem og slet ikke længere var en Sidsel.

Jeg har fået nogle rammer på plads nu, og jeg ved hvilken vej jeg skal (skulle jeg komme i tvivl, kan jeg heldigvis høre den langbenedes stemme i min hovede: “soldater i krise bliver sat til hårdt fysisk arbejde! Du går bare ud og kløver brænde – du sætter dig ikke i sofaen og tænker”. (Yes, sir). Og jeg lover jer for at jeg får kløvet brænde! Og jeg lover for det er fantastisk. Det startede med et klaver, så røg der en masse træblokke, i dag måtte en træstub lade livet, og i dag havde jeg også stor succes med at fjerne grene med økse (Jeg mener absolut min kæreste er usportslig, når han fjerner grene med motorsav). I øvrigt har jeg efterhånden scoret et blåt lår af at slå håndtaget mod låret, når jeg svinger, og det var nok også den manøvre der i dag kostede skærmen på min telefon… igen!

Men ja, det betyder jo lidt for lørdagens løb! Som sådan betyder det ikke noget for planen og for målet – men mere for, at jeg ikke aner hvordan jeg lige håndterer de 9 timer i selskab med mig selv – 9 timer til tanker!. 9 timer hvor jeg er afhængig af min tro og vilje, som lige nu er noget ustabil. Jeg håber det bedste og vil fortsætte de næste 7 dage som de seneste par stykker med masser af søvn og nok også minimum et par timer dagligt med min nye gode ven, øksen🙂 Og så bliver vi alle meget klogere om lidt mere end en uges tid…

2014-04-12 08.53.49

2 thoughts on “En uge til race day! Men…

  1. Hej Sidsel. Jeg tror 100 (haha) procent på endnu en super præstation fra dig på lørdag! Og vil følge dig så godt jeg kan, selvom min lørdag bliver brugt i et fly fra Billund over Istanbul til Riyadh. Ja, jeg havde nok lige hellere stået på sidelinien og heppet i Albertslund, for slet ikke at tale om at løbe med…
    Når det så er sagt, vil jeg også være lidt kedelig at minde dig om at passe på dig selv (det ved du jo godt). Jeg har selv været lidt forbi noget stress-agtigt noget, og det hæmmede ikke mine løbepræstationer på kort sigt, men det gjorde det eddermame på den lange bane! Der kom i hvert fald et tidspunkt hvor krop og sjæl krævede en pause, og jeg var ude på et sted, hvor jeg faktisk ikke kunne løbe. Det kan jeg igen, men turen har været hård, og den skal du altså ikke tage!!! Så håber du giver dig selv tid til at restituere, efter du har nået dit mål til DM

    • Det er dejligt at høre, at du vil følge med på afstand🙂 Jeg håber på det bedste, og holder lige nu ferie for at blive helt frisk inden løbet – så må vi se bagefter🙂

Skriv et svar

