Det var så ikke lige dagen…

Så er jeg hjemme i skoven efter en fantastisk dag! Løbet! Tjo, alt gik efter planen, jeg holdt tempo, lå i en god rytme. Væske/energiplan gik forrygende, min dejlige langbenede hjælper klarede opgaven fantastisk… Der var godt nok noget med det der højre lår allerede ved 20 km, men jeg satsede på det bare lige skulle i gang. Da jeg nåede ud omkring de 45-46 km strammede det til, og det blev på kort tid til et regulært træben! Da jeg var tæt på de 50 km var det derfor ret enkelt! Der var to muligheder.

1. Kæmpe mig 50 km med et træben som allerede nu gav problemer, der næppe blev mindre
2. Sige “det var så ikke lige i dag”, og så undgå at smadre mig selv og i stedet kunne løbe en masse andre fede løb de næste par måneder.

Valget var nemt! Jeg rundede de 50 km i en tid der lå omkring 4.20 efter at have løbet min 2. hurtigste marathontid på en 3.37-agtig. Derefter løb jeg i mål, hvor jeg stoppede på de 51,xx km. Jeg var afklaret og klar – men blev dog hevet til side af den langbenede som skulle høre om det var for alvor! Det var det så🙂

Så gik jeg i bad, og da jeg kom ud var den langbenede ved at blive kapret til et stafethold som ikke var fyldt og nu yderligere havde en skadet mand. Jeg syntes jo det var verdens bedste ide, så af sted røg han. (og holdet kom sgu hjem med medaljer og præmier og det hele)🙂

Så på den måde endte jeg med at tilbringe hele dagen i Albertslund selvom jeg selv kun løb under 4½ time. Det har været en fantastisk dag! Nej jeg nåede slet ikke mit mål. Det gik faktisk helt galt. Men den langbenede og jeg så på hinanden, da vi kørte hjem og var enige om en ting! Nemlig at vores liv ikke skal være som det har været hidtil i 2014. Tiden er forsvundet og vi har glemt de her gode oplevelser ude i verden (ha hvor lyder det stort). Ej det jeg mener er, at jeg har været bundpresset i hverdagene, og derfor har weekenderne handlet om at finde mig selv, sove, slappe af og få stresset af – og i alt det her er alle “oplevelser”/aktiviteter mv. blevet nedprioriteret! Jeg har haft den BEDSTE dag i dag! Det var dejligt at løbe i hvert fald de 46-47 km. Og bagefter så var det bare så fedt at sidde i solen og snakke, grine og hygge med de fedeste og dejligste mennesker. At være med til at heppe og bare leve! Jeg vil leve mere fra nu af, og jeg skal huske at gøre de ting jeg elsker og ikke sortere dem fra for at overleve hverdagen.

Nå en masse fine ord blev det så til🙂 Men hvad gik så egentlig galt – tjo mit bedste bud er simpelthen at jeg har løbet skævt. Stien derude skråner muligvis en smule og jeg har ikke tænkt i at løbe så jeg undgik det. Så det er næsten bedste bud. Jeg har ikke haft lignende problemer før og har derfor i hvert fald svært ved at se hvad det ellers skulle skyldes. Det er sådan set også lige gyldigt nu.

Men hey hey hey – jeg har til gengæld måske fundet ud af hvad der gik galt i Grenå i september til 12 timers løbet, hvor jeg lavede PR på både distance og antal toiletbesøg på 12 timer! I går aftes da jeg stod og blandede energidrik slog det mig nemlig pludselig, at der var noget der ikke stemte – og det var der heller ikke! Jeg havde stået og blandet al min drik med 3 skefulde til 750 ml – idioten her havde bare ikke brugt en 750 ml flaske – og jeg tror netop det var samme type flasker jeg brugte til at blande i sidst. Selvom det ikke hjælper nu, så giver det en tryghed i at jeg godt kan bruge den energistrategi (som jeg jo så også gjorde i dag og som fungerede fint)

Nu er dykkergearet i øvrigt pakket, og når det ikke blev til de 100 km i dag, så glæder jeg mig i stedet til snart at skulle ud og dykke og forhåbentligt skyde min første fisk (og hvis det kikser, plukker jeg sgu noget tang, så jeg i hvert fald får lidt gevinst i dag)🙂

Stadig smilende - selvom det ikke blev til de 100 km i dag.

Stadig smilende – selvom det ikke blev til de 100 km i dag.

Skriv et svar

