Den korte og den lange på kærestetur

“Der kommer den korte og den lange”. “Det er løberparret”. “Nå, så i er sådan på kærestetur”. Ja der er mange måder at angribe et 50+ km langt trailløb. Udfra de nævnte kommentarer var det nok tydeligt for andre, at turen for os ikke kun handlede om at løbe. Det var tænkt som og blev måske endda i højere grad en rigtig kærestetur, hvor vi virkelig mærkede det kæmpe privelegium det er, at kunne lave sådanne ting sammen.

Lørdag morgen kl 8 blev vi skudt af sted. Starten var rolig og fornuftig. Jeg tror de fleste vidste hvad der ventede dem😉 Jeg løb faktisk i starten sammen med både den langbenede og en kollega, men efter nogle km faldt kollegaen fra pga maveissues og vi var herfra reduceret til “løberparret”/”den korte og lange” som altså var et par af de tilnavnet vi fik af medløbere/heppere. Og det var noget af en gentleman jeg havde med. Der blev åbnet og holdt låger for mig, hvilket blev gengældt med et par kys undervejs. Jo, vi var på en rigtig dejlig kærestetur!

Der blev selvfølgelig også løbet til, og jo, jeg var presset flere gange i starten. Samtidig fik jeg også fedet den rigeligt i perioder. Det var ikke et strategisk mesterværk af et løb, men det var godt nok. Første omgang på hammerknuden var væmmelig, hvorefter det var tid til at løbe “rigtigt” indtil hammerknuden til sidst kunne tage livet af en.

Turen var kort og godt fantastisk smuk. Vejret var perfekt og strategien om at løbe sammen holdt næsten til mål. Turens største drama skete ved 30 km, hvor mine ben åbenbart var blevet lidt længere og derfor hamrede ind i en sten i stedet for at bevæge sig over. Det resulterede i at jeg pludselig lå vandret i luften med retning mod et lækkert trådhegn. På fantastisk vis fik hverken ben eller hoved en skramme, men venstre hånd var lidt en anden sag.

Med ti km igen slog jeg den langbenede lidt ud, da jeg fik fortalt ham at løbet jo ikke var 50 km, men nærmere 52. Det ved enhver jo! Bare ikke lige min kæreste… Jeg var med det samme klar over at det ikke var det smarteste jeg der havde gjort. 40 min senere satte jeg ham så på hammerknuden. Lad op bare sige, at fordelingen af kærestepoint ikke helt faldt til min side under sidste del af løbet;)

I tiden 6.39.xx passerede jeg mål som 3. Kvinde – en meget glad en af slagsen! Stængerne var stive, men kroppen havde det som sådan fint. Under et minut efter mig kom den langbenede løbende i mål, og fik dermed sat en tyk og fed streg under sin debut på både ultra-distance men også på “trail-for-alvor”. En total 15. plads til en mand, som max (og det er virkelig max) får løbetrænet 2 gange om ugen. (hvem der bare havde så lange og gode løberben). Derefter stod den på hygge og grillmad og selvfølgelig præmieoverrækkelse, hvor jeg fik den fineste fineste granit-pokal med hjem! Den har allerede fået ærespladsen i køkkenet!

Kort og godt, så var løbet igen i år super planlagt og tilrettelagt. Vejret var perfekt! Ruten lækker (dog hård!)😉 Alt var bare super, og vi havde en super dejlig weekend med både løb og hygge. Jeg må dog sige, at jeg vil anbefale, at man lige træner lidt terræn inden man kaster sig over sådan en 50 km! For jeg lover jer for, at mine ben er mørbankede… og det kommer nok lige til at tage et par dage, før jeg synes jeg skal ud og løbe igen!

Næste år…. tja tjo… jeg er endnu mere i vildrede nu, for jeg er uden tvivl ramt at bornholmer-hammer-trail feberen, og gad lige nu godt komme tilbage og give den meget mere gas! For det kan gøres meget bedre! Men nu må jeg lige se hvad jeg tænker om nogle dage🙂

Den korte og den lange med lettere forpinte ansigtsudtryk. Foto: Kennet Andersen

Den korte og den lange med lettere forpinte ansigtsudtryk. Foto: Kennet Andersen

Glade løbere på podiet. Foto: Lars Berlau.

Glade løbere på podiet. Foto: Lars Berlau.

Skriv et svar

