Dejligt med en sejr!

Løbemæssigt har jeg godt nok haft lidt tunge stænger efter Hammer Trail. Hovedet har heller ikke helt været med, for de der intervaller har ikke kun været en kamp om at løbe hurtigt, men ligeså meget en kamp om at “huske” og fastholde tempoet, når der skulle løbes hurtigt.

Derfor var det nu skønt i dag – ikke bare skønt at hive en sejr hjem, men skønt at løbe et godt løb! Løbet var Røsnæs løbet her i Kalundborg. For første gang havde de udover 7 og 16,1 km ruten en 32,2 km rute, og den havde jeg fået set mig lidt lun på. Jeg havde også overbevist den langbenede om, at han skulle med, så vi kunne løbe sammen. Vi var ikke overvældende mange på den lange distance, så da den lille flok blev skudt af sted var vi en lille og ret hurtigt ret spredt flok. Turen gik til spidsen af Røsnæs. Det var ren landevej, men op og ned hele tiden! Jeg elsker jo turen derud, så for mig var det en dejlig rute. Men det gav bestemt lidt mere liv og gejst, da vi efter 16 km rundede spidsen og løb hjemad. Få minutter før spidsen havde vi nemlig mødt 16,1 km løberne, som netop startede på spidsen og løb hjemad. Så hele turen hjemad var en stor jagt på de foranløbende, og det viste sig at være en fed motivation for mig.

Men alt i alt var det en god dag, men faktisk også en hård dag. Jeg “fløj” ikke, og kæresten har efterfølgende udtalt, at han ikke rigtig kan læse mig, fordi jeg stønner og pruster sådan de første 3-4 km. Men så pludselig var det bedre, og selvom bakkerne var hårde, så blev tempoet holdt pænt. Jeg blev presset overraskende godt bagfra, så den skulle også bare have. Og faktisk måtte den langbenede nogle gange sige, du løber bare, hvis du sætter tempo nu! Ja ja, jeg forsøgte så at holde mig nede… Da han omkring de 20 km sagde, nu løber du bare, så blev der også sat lidt tempo – også selvom det kunne mærkes. Der er altså stadig nogle bakker fra Hammer Trail i stængerne, så i dag var det faktisk ikke pulsen der kunne mærkes til sidst. I tiden 2:37:20 ramte jeg mål og fik en dejlig 1. plads🙂

Nu tror jeg til gengæld ikke der skal være så meget mere løb i weekenden, og nu er det vist også lige før, jeg skal have gang i noget seriøs nedtrapning og til at have tunet mit hovede ind på, hvad jeg skal løbe/løbe efter næste weekend, hvor jeg er tilmeldt 24 timers løb på Bornholm.

Fra starten på 32.2 km distancen. Foto fra Kalundborg if, Atletik og motions facebookside

Fra starten på 32.2 km distancen. Foto fra Kalundborg if, Atletik og motions facebookside

Skriv et svar

