Succes med succes på!

I går var jeg et smut i Bramming! Når man kommer fra Kalundborg, er Bramming et lidt større smut at tage, og det var da også et stop på vejen på en lille tur mod sønderjylland for at besøge familien. Sidste år løb jeg et super godt 100 km løb i Bramming og havde en fed oplvelse, så da jeg fandt ud af, at jeg netop skulle til jylland den weekend, hvor løbet blev afholdt i år, ja så tog det mig ikke lang tid at tilmelde mig.

Efter et par DNF’er og et par løb, hvor jeg har haft problemer med benet, så var planen for i går klar – nemlig, at få et godt løb, hvor jeg helst ikke skulle mærke noget til benet. Da jeg ankom kl 11 blev 50 km løberne sendt afsted. 100 km løberne havde da allerede været i gang i 3 timer. Der var derfor godt gang i målområdet og kom løbende løbere forbi. Der var desuden flere kendte ansigter i målområdet og det var egentlig bare rigtig rart lige at have en time til at dalre lidt rundt inden starten. Så tiden gik hurtigt! Der blev hentet nr., jeg fik prøvet sko ved sketchers stand og jeg fik hilst, snakket og heppet.

Da starten gik et par minutter over 12 var det en mindre flok med kun to kvinder der blev sendt af sted. Jeg lagde mig derfor hurtigt forrest (af kvinder) og blev der! Derudover så var det nu ikke fordi det var det store race! Efter få km fandt jeg dagens “makker” og vi fik startet en hyggelig sludder – en sludder der fortsatte i 30 km. Dette var netop et vigtigt trin i min plan for dagen – for ved at få fokuseret på “hyggen”, så ville jeg undgå at begynde at løbe for hurtigt og dermed risikere at belaste benen. Da vi rundede 22 km (prolog plus to omgange) var det uden at benet kunne mærkes. Og på samme måde gik de sidste to omgange også uden problemer. Men selvom benet ikke brokkede sig, så var det et af forsommerens hårde løb pga vejret. Ruten er flad og lækker, og meget af den ligger i læ. Men når vejret er dejligt sommerligt som i søndags, så betød det altså, at der var meget lunt og trykkende – faktisk ligefrem lummert. Der måtte derfor væsentlige mængder væske til, og altså noget mere end hvad jeg har indtaget de sidste gange jeg har løbet de distancer. Så det trak alligevel lidt tænder ud😉

Jeg kom altså i mål som vinder og kunne dermed bestige toppen af podiet og få fine blomster og et par sko med hjem til Kalundborg. Da jeg kom i mål begyndte 100 km løberne også at komme i mål efter en lang dag med udfordringer – både pga den bagende hede, men også pga massive regnbyger forinden. Dog hørte jeg heldigvis kun regnen omtalt som faktisk “perfekt”. Jeg fik aldrig problemer med stængerne, og dermed må løbet være en succes for mig. Det har i hvert fald fjernet lidt af frygten for, at det dukker op hver gang. Derudover var løbet et succes fordi jeg præsterede at holde min plan, og netop tage det med ro og lade tid være tid (og i øvrigt hamrende lige gyldig) OG sidst men ikke mindst, så var det en kæmpe succes endelig at slippe for slidsår efter en forsommer hvor jeg har været ekstremt ramt, selvom jeg har brugt alle de “rigtige” ting, og alt det der bliver anbefalet, og som jeg i øvrigt tidligt har brugt med succes🙂

Så alt i alt en super dag. Bramming if levede endnu en gang op til forventingerne og afholdt et velorganiseret løb med et fedt målområde og lækre præmier! To ting som jeg virkelig mener gør en forskel (og her tæller målområdet med speaker, grill-hygge-område nok allerhøjest). Løbet er ikke super stort og det er egentlig det der er mest ærgerligt, for det kunne være fedt, hvis der blev løbet lidt mere for tiden derovre – for jeg mener ruten er til det. Men nu må vi jo se næste år – der ligger en hammer trail i foråret 2015, som overrulet alt andet, men hvis det er muligt, så kigger jeg da gerne forbi bramming igen.

Og her lige et par billeder fra dagen🙂. Alle billeder er taget af Michael Stokholm Jensen og flere kan ses på facebooksiden “løb i Esbjerg”

bramming marathon 03

bramming marathon 01

bramming marathon 07

bramming marathon 02

bramming marathon 06

Skriv et svar

