Hong Kong coming up

Så nærmer afgangen til Hong Kong sig og dermed Translantau, som jeg godt nok er ved at være spændt på. Jeg har haft en hård start på 2015, men jeg har de sidste 3 uger igen ramt et fornuftigt træningsniveau og været helt ovenpå influenza, forkølelse og bihulebetændelse igen. Jeg har i de sidste 3 uger også trænet meget trail og løbet mange højdemeter, og nej – tempoet har som følge deraf ikke været højt. Det har da været frustrerende, at gå lige fra sygdom til hardcore trail træning, hvor jeg bare har været presset mange gange. Jo jo coach W har skam bedt mig sænke tempoen for at komme ordentligt ovenpå, men selv i lavt tempo, så er det bare hårdt at starte træningen på rigtig mange højdemeter. Der har været måske lige lidt mere en et bandeord og et par tårer involveret på nogle af træningsturene, men jeg har heldigvis også oplevet den fede oplevelse det er at mærke fremgangen.

Mine sidste søndage er brugt på lange ture på Røsnæs med flest mulige højdemeter. Det har været hårdt, men mentalt også en interessant udfordring. Efter 3 timers løb sagde kæresten efter den ene tur “Det er jo bare dobbelt op på distance i Hong Kong”… Ja ja, og så tænkte jeg ellers lige “Ja ja, men det er måske dobbelt op på distance, men det er så 4 gange op på højdemeter”.

profile_tl50_2014_u

Men ja, jeg er der hvor jeg er nu. Og fokus er på at få en fed tur på Lantau. Og ikke mindst at lære en masse. Højdeprofilen er ikke kun ond, fordi der er mange højdemeter. Den er også ond, fordi der er mange højdemeter i streg. Her i Danmark løber man måske 15-20 meter op , og så lidt ned og så lidt mere op og lidt ned. Men at skulle løbe 800 m opdag – den bliver spændende.

I forhold til gear, så er det noget af det der bliver lidt spændende. Jeg har ikke rigtig kunnet forliges med et setup. Men jeg må lære og derfor er jeg blandt andet end med, at jeg i hvert fald tager mine stave med, selvom jeg efter nogle forsøg herhjemme virkelig ikke lige kan få det til at spille. Men igen tænker jeg, at situationen måske nok er noget anderledes, når jeg pludselig skal bestige 800 meter over 4-5 km (sådan tror jeg det er). Energimæssigt, så er 32GI igen med mig. Jeg har fået en kæmpe sending 32GI produkter og har testet løs de seneste uger, så planen er at bruge løbet til en større energitest, så jeg kan komme lidt nærmere det endelige energi setup til Hammer Trail i maj.

2015-02-25 21.56.09

Når jeg siger, at jeg skal til Hong Kong og løbe, så er der mange der kigger på mig og tror at jeg skal løbe midt inde i byen. Men hvad mange ikke ved er, at HK er så meget andet. Tag et kig på filmen her for at se ruten (godt nok til 100 km løbet, hvor jeg løber 50 km)  https://www.youtube.com/watch?v=Mf5le70NdS4

Uhhh hvor jeg glæder mig 

Skriv et svar

